اخبار

هدف‌گذاری کمیته امداد زنجان برای ایجاد سه هزارو۹۵۰ شغل در سال جاری

هدف‌گذاری کمیته امداد زنجان برای ایجاد سه هزارو۹۵۰ شغل در سال جاریهدایت صفری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف اصلی کمیته امداد در بخش‌های مختلف توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان تحت حمایت است، افزود: راهبرد کمیته امداد استان زنجان ایجاد اشتغال برای جامعه هدف و خروج توانمند آنان از برنامه‌های حمایتی است.
وی اظهار داشت: سال گذشته سه هزارو ۶۹۵ فرصت شغلی با تسهیلات بیش از ۸۷ میلیارد تومان برای مددجویان در استان زنجان ایجاد شد.
صفری، تهیه مسکن و سرپناه را یکی دیگر از اقدامات مورد توجه برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت عنوان کرد و گفت: سال گذشته برای احداث، خرید و تعمیرات، ۲ هزارو ۲۳۴ مورد خدمت در حوزه مسکن به ارزش ۱۵میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت استان پرداخت شد. 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد برای خانواده‌های تحت حمایت اشاره کرد و افزود: در این حوزه بیش از پنج هزار نفر از برنامه اردوهای مختلف سفر به عتبات عالیات، اعزام به مشهد، قم و جمکران، سفرهای علمی، فرهنگی و تفریحی بهره‌مند شدند.
صفری به ارائه بیش از ۲۲ هزار مورد آموزش مددجویان در استان اشاره کرد و افزود: این آموزش‌ها در راستای مهارت‌های زندگی، سبک زندگی دینی، تاب‌آوری و کنترل خشم و اضطراب و بیشتر در محل زندگی افراد ارائه شد.
گفتنی است بیش از ۲۸ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۵هزار نفر از خدمات کمیته امداد در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان زنجان بهره مند هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا