اخبار

نگاه به دوچرخه‌سواری باید متفاوت باشد

رسول هاشم‌کندی، رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان آذربایجان‌شرقی با قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد تبریز بابت تیمداری در رشته دوچرخه‌سواری اظهار کرد: دوچرخه‌سواری یکی از رشته‌هایی است که هم در بعد قهرمانی و هم در بعد همگانی حرف برای گفتن دارد و علاوه بر آن، در بحث سلامت شهری و کاهش آلودگی هوا نیز تاثیرگذار است و همین موارد، این ورزش را از سایر رشته‌ها مجزا می‌کند.

وی ادامه داد: دوچرخه‌سواری در مباحث فرهنگی نیز جنبه‌های متفاوتی دارد چراکه تمامی‌رویدادهای این رشته در بستر جامعه و خیابان‌ها برگزار می‌شود و علاوه بر تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات میدانی گسترده‌ای دارد که این موضوع نیز از پتانسیل‌های دوچرخه‌سواری است.

عضو هیات علمی‌دانشگاه آزاد تبریز عنوان کرد: در راستای اقدامات فرهنگی، چند سال قبل حرکتی را شروع کردیم که طی آن کاروان‌های دوچرخه‌سواری را در سالگرد رحلت امام (ره) برای تشرف به حرم مطهر آماده می‌کردیم که بعدها به دلیل ماه رمضان و امسال به خاطر کرونا لغو شد اما قصد داریم که دوباره این کاروان را راه‌اندازی کنیم.

هاشم‌کندی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از تحقیقات فیزیولوژی ورزشی در رشته دوچرخه‌سواری انجام می‌شود، گفت: دوچرخه‌سواری رشته‌ای تجهیزات محور و هزینه‌بر است و باید به این رشته نگاهی فراتر از رشته‌های دیگر وجود داشته باشد. این یک واقعیت است که تهیه تجهیزات برای ورزشکاران دوچرخه‌سواری بسیار سخت شده است.

اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا