اخبار

نمایندگان مجلس بر طرح امحای پسماند تبریز با فناوری آلمان تاکید کردند

۲ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بر اجرای سریع طرح امحای پسماندهای شهری تبریز با استفاده از فناوری‌های آلمان تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان و محمدرضا میرتاج الدینی روز جمعه در نشست بررسی نحوه اجرای طرح امحای پسماند شهری تبریز با تکنولوژی های پیشرفته جهانی در محل اتاق بازرگانی تبریز، بر ضرورت تشکیل تیم ارزیاب برای بررسی همه جانبه و دقیق این طرح تاکید کرده و آنرا برای آینده این کلانشهر مفید و ضروری دانستند.

پزشکیان با بیان اینکه ضرورت تشکیل تیمی برای بررسی همه جانبه این طرح باید مدنظر مسئولان امر قرار بگیرد، گفت: پس از بررسی جزئیات و در صورت تایید نهایی اجرای این طرح، نمایندگان مجلس نیز پیگیر کمک های لازم در این زمینه خواهند بود.

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نیز اظهار داشت: نباید هیچ ابهامی در اجرای طرح پیشنهادی وجود داشته باشد تا موقع اجرای آن مشکلات و ایرادات فنی و مهندسی متوجه طرح نشود.

وی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز خواست تا با تشکیل یک تیم فنی قوی، تحقیقات لازم در خصوص جزئیات این زرح را انجام داده و اجازه وجود هیچ گونه ابهامی را در اجرای طرح ندهند.

میرتاج الدینی ادامه داد: بعد از انجام تحقیقات و بررسی های کارشناسی لازم از سوی این تیم و در صورت تایید نهایی می توان جلسه ای با حضور مسئولان اقتصادی استان برگزار کرد تا تصمیم نهایی در خصوص اجرایی شدن این طرح گرفته شود.

به گزارش ایرنا، رییس کمیسیون کشاورزی، صنایع غذایی، آب و محیط زیست اتاق بزارگانی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به آلودگی محیط زیست به عنوان یکی از معضلات جهانی، گفت: یکی از عوامل اصلی آلودگی محیط زیست زباله های سرگردانی است که در تمامی نقاط دنیا وجود دارد که البته تکنولوژی های روز میزانی از این مشکلات را حل کرده و زمینه ساز استفاده بهینه از این زباله ها نیز شده است.

قاسم قویدل با بیان اینکه با تکنولوژی می توان تهدید را به فرصت تبدیل کرد، افزود: اکنون نیز با طرح ارائه شده، یک شرکت می تواند با تکنولوژی کاملا” پیشرفته و جدید به جای دفن زباله و یا سوزاندن آن ها، آن را تبدیل به انرژی سالم کرده و از آن برق تولید کند.

به گفته وی اگر بتوان این طرح را در تبریز عملیاتی کرد، این شهر می تواند به یکی از صادرکنندگان این تکنولوژی و حتی انرژی برق تبدیل شود.

قویدل اظهار داشت: باید یک برآورد هزینه ای انجام شود و بین هزینه جمع آوری زباله ها و امحای آن به روش سنتی و طرح امحای این پسماندها با آخرین تکنولوژی های دنیا مقایسه ای انجام گیرد تا متوجه به صرفه بودن پروژه مدنظر شویم.

رییس اتاق بازرگانی تبریز هم با تاکید بر اجرای طرح های مرتبط با سلامت محیط زیست در این شهر، گفت: باید تمام جزئیات مرتبط با اجرای این طرح به طور دقیق و همه جانبه مورد بررسی قرار گرفته و جزئیات هزینه ای و سرمایه گذاری آن مشخص شود.

یونس ژائله ادامه داد: اینکه ضرورت ایجاد چنین واحدی در شهر تبریز توسط شورای شهر تایید شده، قابل تقدیر است اما اینکه بعد از گذشت چندین سال از تصویب اجرای چنین طرحی، چرا شاهد اجرایی شدن آن نیستیم، جای سئوال دارد.ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا