اخبار

نمایندگان اجازه نمی‌دهند قانون مصوب مجلس اجرا نشود

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، بررسی بیانیه مشترک معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در دستور روز دوشنبه نشست علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و «عباس مقتدایی» در سخنانی گفت: بیانیه‌ای که صادر شد قانون مجلس را تحت‌الشعاع قرار داد، مجلس اجازه نمی‌دهد قانون متوقف شود بلکه بر اجرا شدن قانون مصوب خود پافشاری می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: اگر قرار است بیانیه اخیر اجرا شود باید مصوبه مجلس را در نظر بگیرد و دنیا بداند که از فردا ۵ اسفند ماه قانون مصوب مجلس محقق می‌شود و نمایندگان ملت به دنبال تحقق آن چیزی هستند که مردم خواسته‌اند.

وی با بیان اینکه بیانیه در حقوق بین‌الملل الزام‌آور نیست، گفت: در بیانیه آژانس امتیازهایی داده شده و هیچ امتیازی برای ایران گرفته نشده است، مجلس اجازه نمی‌دهد منافع ملت نادیده گرفته شود.

مقتدایی ادامه داد: رییس جمهور باید منطبق بر قانون عمل کند. اگر شما حرفی برای گفتن دارید تنها لازم است به قانون عمل کنید چرا که رییس جمهور مجری قانون است نه لغو کننده آن و نمایندگان مجلس از دیروز مصرانه خواستار اجرای قانون هستند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قانون اقدام راهبردی با قوت و قدرت در راستای صیانت از منافع ملت اجرا و محقق می‌شود و باید با متخلفان آن برخورد جدی شود.

همچنین «محمد صفری ملک» نماینده مردم رودسر در سخنانی گفت: اجازه نمی‌دهیم به عزت و اصول انقلاب اسلامی کشور لطمه خورده و بر امنیت و استقلال ملت ما بیش از این خسارت وارد شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس افزود: مجلس به عنوان قانونگذار در رأس امور است و قانون مجلس برای همه افراد و شخصیت‌ها است و ما در این خصوص به مردم قول داده‌ایم. هر شخصی باید تابع قانون باشد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط حساس کنونی باید وحدت، یکپارچگی و هوشمندی رعایت شده و مصوبه مجلس نیز این ویژگی را داشت.

به گزارش ایرنا، بر اساس بیانیه که شب گذشته صادر شد ایران و آژانس تفاهم کردند، اجرای پروتکل الحاقی و دسترسی های برجامی به طور کامل متوقف شود و صرفاً تعهدات پادمانی ایران اجرا می شود. بر این اساس، طبق قانون مجلس هیچ دسترسی فراپادمانی به آژانس اعطا نخواهد شد و هیچ گونه بازرسی فراپادمانی نیز انجام نمی شود.

///ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا