اخبار

نماینده گرمی: ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد عمارت نیاز است

نماینده گرمی: ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد عمارت نیاز استبه گزارش ایرنا، ولی اسماعیلی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری گرمی افزود: احداث سد عمارت در مراحل پایانی قرار دارد و تلاش می‌شود که با تامین اعتبار مورد نیاز، آب این سد به مزارع کشاورزی منطقه منتقل شود.
وی با بیان این که اراضی شهرستان گرمی در حوزه اصلی بهره‌برداری از این سد قرار دارد، تاکید کرد: تا تعیین تکلیف نهایی حقابه اراضی شهرستان گرمی در پایاب سد عمارت، اجازه نخواهم داد که قطره‌ای از آب آن به محلی دیگر تخصیص یابد.
سد عمارت شهرستان گرمی مغان به عنوان بزرگترین سد استان اردبیل با هدف تامین شرب، کشاورزی و حفاظت محیط زیست با مجوز تخصیص ۱۱۸ میلیون متر مکعب آب در ۶۰ کیلومتری غرب شهر گرمی در دست اجراست و با ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی مراحل نهایی ساخت را طی می‌کند.
بنا به اعلام مسوولان استان اردبیل، با تکمیل و بهره‌برداری از این سد، ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های دیم شهرستان گرمی مغان زیر پوشش آبیاری قرار می‌گیرد.
۱۵ میلیون متر مکعب از آب این سد که بر روی رودخانه دره‌رود در حال احداث است، برای شرب، ۷۵ میلیون متر مکعب برای کشاورزی و ۲۸ میلیون متر مکعب نیز برای امور زیست محیطی پیش‌بینی شده است.
عملیات اجرایی این سد از زمان تخصیص منابع مالی از صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۴ سرعت گرفته است.
نماینده شهرستان گرمی در ادامه، مدیران استانی و مسوولان محلی را به تلاش مضاعف برای جبران عقب‌ماندگی‌های این دعوت کرد و افزود: مردم به خاطر فشارهای اقتصادی و تحریم ظالمانه دشمن در تنگنا قرار دارند و حل مشکلات آنها با تلاش مضاعف ضروری است.
وی اضافه کرد: با تعلل‌کنندگان در خدمت به مردم مماشات نمی‌کنیم و بر این اساس فارغ از هر گونه وابستگی، مدیرانی که موفق عمل کرده باشند، مورد حمایت قرار می‌گیرند و مسوولان کم‌کار جای خود را به خادمان واقعی خواهند داد.
نماینده مردم شهرستان گرمی در ادامه با بیان اینکه مجلس قصد جدال با دولت را ندارد و برای حل مشکلات مردم، قصد تعامل و همکاری با دولت را دارد، گفت: مردم به مجلس یازدهم امید بسته‌اند و منتظرند که نتایج حضور نمایندگان خود را ببینند.
نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با اشاره به وجود تنگناهای جدی مردم در تامین معیشت و مطالبه اشتغال گفت: امسال طبق وعده‌های داده شده برای ۱۴۰۰ نفر در منطقه زمینه اشتغال ایجاد می‌شود.
شهرستان گرمی مغان در ۱۱۰ کیلومتری شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا