اخبار

نماینده مجلس: قرارگاه‌های اقتصادی باید شرایط جنگی به خود بگیرند

نماینده مجلس: قرارگاه‌های اقتصادی باید شرایط جنگی به خود بگیرندفاطمه محمدبیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی شامگاه یکشنبه در دیدار فرزین بهنامی‌فر مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین با وی افزود:  امروز بزرگ‌ترین جنگ اقتصادی جهان بین دنیای استکبار با ایران اسلامی را شاهد هستیم با این وجود باید دست روی زانوی خود گذاشته و باز هم پیشرفت کنیم.
وی اظهار داشت: یکی از راه های مهم مقابله با جنگ اقتصادی دشمن و  پیشرفت در حوزه اقتصاد مسلح شدن به اقتصاد دیجیتال و الکترونیک و شفافیت ناشی از آن است.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: باید دست مفسدان را کوتاه کرده و نظام مالیاتی را به‌صورت شفاف دنبال کنیم، با شفافیت و نظارت در این عرصه می‌توان شاهد اتفاقات خوبی در حوزه اقتصاد کشور باشیم، چرا که شفافیت نظام اقتصادی کشور چاره راه اقتصاد مقاومتی است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مردم کشورمان در سختی و مشکلات معیشتی و اقتصادی قرار دارند و این مشکلات در دوران پسا کرونا شدت بیشتری پیدا کرده است و برای حل آنها نیازمند قوانین جدید هستیم و باید فرآیندهای مربوط به اشتغال‌زایی و تولید را سهل و ساده کرد که این مهم در دستور کار مجلس است.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به خسارات کرونا لازم است در زمینه اخذ مالیات، رعایت حال مردم و اصناف که از این موضوع آسیب دیده اند مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به لزوم ساماندهی به نقدینگی موجود در کشور، گفت: نقدینگی بدون پشتوانه به جز تورم خانمان سوز نتیجه‌ای برای کشور نخواهد داشت، لذا تکیه بر آن یک گل به خودی بزرگ است و از مخرب‌ترین راه‌ها برای نابودی اقتصاد کشور محسوب می‌شود. 
محمدبیگی همچنین گفت: برخی از قوانین دست و پا گیر در مسیر سرمایه‌گذاری موجب شده تا برخی از سرمایه‌گذاران ماه‌ها از این اداره به ادارۀ دیگر سرگردان باشند، بنباراین ضروری است این چنین قوانین و  موانع شناسایی و به اطلاع نمایندگان رسانده شود تا برای اصلاح آنها اقدام لازم صورت بگیرد.
وی در ادامه گفت: افزایش بی‌رویه قیمت مسکن در ماه‌های اخیر شرایط را برای مردم سخت کرده است بنابراین عملیاتی کردن طرح مالیات بر خانه‌های خالی می‌تواند گامی بلند در مسیر کاهش قیمت غیر واقعی مسکن باشد، از این‌رو دستگاه‌های متولی باید در شناسایی، معرفی و اخذ مالیات از خانه‌های خالی همکاری کنند.
محمدبیگی همچنین بر لزوم تغییر رویه بانک ها از تصدی گری به تسهیل گری تاکید کرد و گفت: در شرایط جنگ اقتصادی باید به مردم و سرمایه‌گذاران فرصت داده شود اما برخی از بانک‌ها به بهانه‌های مختلف مانعی در مقابل مردم قرار داده و به جای تسهیل‌گری، تصدی‌گری می‌کنند و  برخی مواقع بانک ها نه به دولت پاسخگو هستند و نه به مردم و باید مسئولان جلوی تصمیمات منفعت طلبانه برخی از بانک ها را بگیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا