اخبار

نماینده مجلس: توسعه شبکه راه‌های ارتباطی در استان زنجان متوازن نیست

نماینده مجلس: توسعه شبکه راه‌های ارتباطی در استان زنجان متوازن نیستسید البرز حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه توسعه شبکه راه‌های استان همچون اتوبان زنجان – قزوین و زنجان – تبریز به طور عمده در امتداد طولی استان شکل گرفته است، افزود: این در حالی است که ما در امتداد عرض استان (جنوب به شمال) چندان راه‌های مناسبی نداریم.
وی به پروژه ۲ بانده کردن راه ارتباطی سلطانیه – خدابنده – کبودرآهنگ اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه در پنج قطعه، در دست اجرا است.
عضو و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به حجم تردد و میزان بالای سفرهای انجام شده از طریق استان همدان به سمت مرکز و دیگر مناطق کشور اشاره کرد و گفت: با توسعه محورهای ارتباطی در عرض استان زنجان از جمله راه ارتباطی سلطانیه- خدابنده – کبودرآهنگ می‌توان بخش قابل توجهی از این ترددها را به سمت استان زنجان سوق داد.
حسینی با بیان اینکه باید برای توسعه شبکه راه های ارتباطی استان بر پایه طرح آمایش، فکر عاجلی شود، اظهار داشت: در خصوص نگهداری راه های ارتباطی نیز لازم است اعتبارات مناسبی برای این موضوع اختصاص داده شود.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر استان زنجان پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا