اخبار

نماینده خلخال و کوثر: مجلس باید اثرگذار باشد

نماینده خلخال و کوثر: مجلس باید اثرگذار باشدسیدغنی نظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همان‌طور که گفته می‌شود مجلس خانه ملت است لذا هر حرفی و حرکتی باید در راستای منافع ملی و مردم باشد که این به معنای تحول خواهد بود.
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم گفت: ایشان فرمودند مجلس کارشناس، پاک‌دست و پرکار در راس امور است و این بدین معناست که مجلس باید در راس همه امور باشد.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: جلسات مجلس باید کیفی‌سازی شود و در کنار هوشمندسازی باید تحول کیفی نیز صورت بگیرد، اقدامات نمایندگان در مجلس از جمله نطق‌ها باید کیفی باشد یعنی این که بدانیم چه حرفی بزنیم تا دردی از جامعه را دوا کند.
او اظهارکرد: بحث تحول مجلس باید از درون آغاز شود و تذکر اول من در روز نخست مجلس یازدهم، رعایت نظم و انضباط بود که نظم یک نمونه از تحول در درون مجلس است ، همچنین مجلس اگر بخواهد آنچه را که درون خودش می‌گذرد همسان‌سازی کند باید در میان مردم باشد.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ارتباط مستمر نمایندگان با مردم یک اصل است زیرا زمانی که آن‌ها با موکلان خود ارتباط دارند می‌توانند مسائل و  مشکلات مردم را فهمیده و بر اساس آن در مجلس قانون‌گذاری صورت بگیرد.  
وی افزود: نزدیک به ۱۲ هزار قانون داریم که برخی از قوانین منسوخ شده‌اند و دیگر کارایی لازم را ندارند و مشکلات اساسی را برای ما بوجود آورده به عنوان نمونه می‌توان به استعلام‌های یک سرمایه‌گذار از دستگاه‌های مختلف اشاره کرد که این امر مشکلات زیادی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: با توجه به بحث آتش به اختیار مقام معظم رهبری مجلس باید در برخی جاها آتش به اختیار عمل کند و قوانینی که به درد مردم نمی‌خورد را منسوخ کرده  و یک سری قوانین جدید در حوزه‌های مالی،اقتصادی ، ایجاد خلق ثروت و اشتغال داشته باشد.
نماینده مردم خلخال کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس اگر قاطعیت نداشته باشد و امور صرف مصلحت‌اندیشی جلو رود قوه مقننه کارایی لازم را نخواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا