اخبار

نماینده اراک: مجلس بر سر قانون مصوب خود ایستاده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، بررسی بیانیه مشترک معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در دستور روز دوشنبه نشست علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و «محمدحسن آصفری» در سخنانی گفت: دولت در وعده‌های انتخاباتی خود قول داده بود که هم تحریم‌ها را بردارد و هم چرخ اقتصاد کشور و هم چرخ هسته‌ای بچرخد اما متأسفانه در این هفت سال، چرخ هسته‌ای تعطیل و چرخ اقتصاد کشور متوقف شد.

نماینده مردم اراک افزود: مصوبه مجلس یک اقدام بسیار بزرگی بود که بتواند طرف‌های مقابل را سر جای خود بنشاند و ملزم به رفع تحریم‌ها کند، اما برخی علاقه‌ای به اجرای این قانون ندارند در حالی که قانون فصل‌الخطاب است.

وی تأکید کرد: هر زمان در کشور که قانون اجرا شده، معضلاتی مانند فساد اقتصادی، سیاسی و امنیتی نداشتیم اما هر زمان که شخصی خودش را بالاتر از قانون دانسته مشکلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی در کشور به وجود آمده است.

آصفری با بیان اینکه رییس جمهور و وزیر امور خارجه‌ در چند نوبت اعلام کرده‌ بودند که قانون اقدام راهبردی مجلس برای کشور مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد،   گفت: اگر مشکلات ایجاد می‌کرد پس چرا امروز ربیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با «ید بیضا» به ایران آمده و به دنبال آن است که ما را متعهد کند که ۳ ماه دیگر صبر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کسی اجازه ندارد مصوبه مجلس را به صورت غیرقانونی اجرایی نکند، همه ملزم به اجرای قانون هستند و دولت ملزم است از ۵ اسفند ماه مصوبه مجلس را اجرا کند، زیرا طرف مقابل زمان داشت تا طی این مدت که از مصوبه مجلس می‌گذرد تحریم‌ها را رفع کند.

«علی اکبر علیزاده برمی» نماینده مردم دامغان نیز در سخنانی گفت: آیا مجلس در برابر این اقدام فریاد «هیهات من‌الذله» سر می‌دهد و قانون‌شکنان را به جای خود خواهد نشاند و جهت محاکمه به قوه قضائیه معرفی خواهد کرد؟

نماینده مردم دامغان در مجلس  افزود: امروز روز تصمیم‌گیری برای عزت یا  ذلت مجلس یازدهم در ۳ سال باقی مانده است. وای به حال ما که به گونه‌ای رفتار کنیم که لیبرال‌ها بتوانند پیام رهبری را زیر پا بگذارند.

همچنین «کیوان مرادیان کوچکسرائی» نماینده مردم قائم شهر هم در سخنانی گفت: در شرایطی طرح مجلس تبدیل به قانون شد که نه تنها چرخ‌های سانتریفیوژ نچرخید، بلکه چرخ اقتصاد و تولید نیز نچرخید و تحریم ها نیز لغو نشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار بر تاخیر اجرای مصوبه مجلس بود، باید با نظر مجلس این اتفاق رخ دهد و اگر در اجرای مصوبه مجلس درخصوص لغو اجرای پروتکل الحاقی ۳ ماه به تاخیر بیفتد، تاخیر ۳ ساله آن نیز دور از ذهن نخواهد بود، اما مصوبه علمی و جامع مجلس در شرایطی اتفاق افتاد که عرصه به دشمن تنگ شد و امروز باید بر تحریم ها قالب شد و دشمن مستأصل شده و باید بر سر مصوبه مجلس بایستیم.

///ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا