اخبار

نمایش چهره‌ای خشن از ایران در دنیا، هدف اصلی دشمنان انقلاب اسلامی است

نمایش چهره‌ای خشن از ایران در دنیا، هدف اصلی دشمنان انقلاب اسلامی استحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز شنبه در همایش ملی نفس‌های سوخته که به مناسبت سی و سومین سالروز بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعث عراق برگزار شد، افزود: در دین اسلام دفاع از حق مظلوم مورد تاکید بوده و اگر کسی، فردی را بدون علت به قتل برساند، مثل این است که کل مردم کره زمین را به قتل رسانده است.
وی بیان کرد: همچنین طبق آموزه‌های اسلامی، اگر فردی، جان کسی را نجات دهد مثل این است که جان تمام مردم کره خاکی را نجات داده است و این نشان از متعالی بودن و دوری از خشونت دین اسلام است.
وی تاکید کرد: باید مظلومیت مردم ایران با تلاش همه نهادها، مردم و رسانه‌ها به گوش جهانیان برسد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی نیز در این همایش گفت: امروز در  تاریخ انقلاب اسلامی ایران روز دردناکی بوده و وجود یک‌هزار و ۵١٨ جانباز و ١١٩ شهید شیمیایی گواه بر این ادعاست.
مهدی فعال با اشاره به تلاش همه جانبه برای حل مشکلات جانبازان شیمیایی سردشت ادامه داد: کلینیک خاتم الانبیای شهرستان سردشت فعال بوده و به مردم شیمیایی این خطه خدمات پزشکی و درمانی ارائه می‌دهد.
وی بیان کرد: این کلینیک طی سال جاری ۶ هزار خدمت پزشکی و درمانی را به مردم آسیب دیده و جانبازان شیمیایی سردشت ارائه کرده است که این رقم طی سال گذشته ٣٠ هزار خدمت بود.
سی و سومین یادواره شهدای شیمیایی بمباران هفت تیر سردشت با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر امور‬ خارجه، ‬استاندار‬ آذربایجان‬ غربی، رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانواده‬ های‬ معظم‬ شهدای‬ بمباران شیمیایی هفتم تیر سردشت و‬ جمعی از مسوولان آذربایجان‌غربی برگزار شد.
رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.
بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات بسیاری به وجود آورد و در پی آن سردشت اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نام گرفت.
شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و ۸۵۷ شهید و چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا