اخبار

نقش تولید محتوا در دیده شدن وب سایت چیست؟

نقش تولید محتوا در دیده شدن وب سایت چیست؟
اخیرا تولید محتوا برای سایت‌ها و به طور کلی فضای مجازی اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است. با پیشرفت تکنولوژی و نفوذ آن به حوزه کسب ‌‌وکار یا دیجیتال مارکتینگ نیز رونق گرفته است. اهمیت تولید محتوا در سئوی اینستاگرام نیز کاملا مشهود است. تولید محتوا یعنی دانش و اطلاعاتی که بتواند فرد را ترغیب کند و با او تعامل ایجاد می‌کند و برایش جذاب است.
می‌توان سه ویژگی برای تولید محتوا در نظر گرفت اولا جنس آن از نوع اطلاعات است، دوما این اطلاعات با مخاطب صحبت می‌کند و سوما جذابیت بی‌بدیلی برای مخاطب دارد. نکته جالب توجه اینجاست که ایجاد محتوا محدود به وب سایت و فضای دیجیتالی یا فروم دیجیتالی نمی شود. هر فرد راجع به تولید محتوا نظر به خصوصی دارد و نمی توان به یک تعریف کلی و جامع از تولید محتوا رسید.

اخیرا سئو تاکید زیادی بر کیفیت محتوا دارد. چرا که این موضوع موجب می‌گردد تا مرتبه وب سایت شما به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد. اولین گام ایجاد، ایده تولید محتوا است. ابتدا می‌بایست موضوع وب سایت و مقاله خود را مشخص کنید و سپس به تولید ایده و موضوع جدید بپردازید. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم یک دفترچه در کنار خود داشته باشید و بهترین و متناسب‌ترین موضوع را برگزینید.

یکی از عللی که منجر به ایجاد محتواست، استفاده از کلمات کلیدی درون وب سایتتان است. می توانید لیست کلمات کلیدی که قصد دارید روی آن‌ها برنامه ریزی کنید را یادداشت کرده و سپس شروع به نوشتن کنید. ابزارهای سئو در این مورد به کمک شما می‌آیند. با این ابزارها می توانید عبارت مرتبطی که بیشترین جستجو را داشته پیدا کنید. سوای بر گوگل، ابزارهای بسیار زیادی هستند که با توجه به کلمه کلیدی، عبارت مد نظر را ایجاد می‌نمایند.

شوربختانه یکی از اشتباهاتی که تازه کارها در نوشتن محتوای خود می‌کنند، تاثیر مثبت عنوان محتوا را نادیده می گیرند. یک عنوان کلی مثل “راه های افزایش آمار بازدید سایت” را انتخاب می‌کنند این عنوان سوای  بر این‌که تکراری است مخاطبان بسیار کمی را به خود جذب می‌کند. پر اهمیت ترین قسمت مقاله، عنوان است چرا که می توانید در عنوان کلمات کلیدی و عبارت های مهم را به طور زیرکانه‌ای به کار ببرید، بنابراین در نوشت این مهم بسیار دقت کنید.

پیش از تولید محتوا، مقاله‌های وب سایت های رقیب را چک کرده و تلاش کنید تا کمبودهایی که در ایجاد محتوای آن‌ها وجود دارد را در قسمت محتوای وب سایت خود مرتفع سازید.

کاربران اصلی محتوای وبسایت شما، مخاطبانتان هستند، بنابراین می‌بایست محتوایی را تولید کنید تا نیاز‌شان، مسائل روزانه و تمام آن خصوصیاتی که در پی آن هستند را پوشش دهد. کاربران، ساعت‌های بسیار زیادی در اینترنت وقت خود را هدر داده تا بتوانند مطلب مورد احتیاج خود را بیابند، در صورتی که شما بتوانید احتیاجات اصلی آن‌ها را از راه ایجاد محتوا پوشش دهید، می‌توانید به یک منبع اطلاعاتی مبدل شوید.

یکی از مسائل عدیده ای که بیشتر وب سایت ها با آن درگیر هستند، این است که مقاله بدون بیان جزئیات مطرح می گردد. در صورتی که شما به مقالات تخصصی می پردازید، باید تلاش کنید تا همه اطلاعات و مسائل جزء آن را مطرح نمایید. جزئی گویی در موضوع اصلی موجب متمایز شدن وب سایت شما از سایرین خواهد شد.

بهتر است که این مورد را با یک مثال توضیح دهیم، شما به عنوان یک بازاریاب محتوا بر ویژگی های مثبت شبکه های اجتماعی واقفید و آن را یک نیاز الزامی تلقی می کنید و همگان در این موضوع با شما متفق‌القول هستند ولی شما این ‌بار به جای مزایای شبکه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا، از ضررهای آن بنویسید. این نوع مقاله‌ها بیان می‌دارد که شما نکاتی را لحاظ می‌کنید که دیگران به آن توجهی ندارند و موجب متمایز شدن شما از بقیه خواهد شد.

گاهی اوقات برخی از موضوعات هستند که جنبه های مختلفی برای توضیح دارند ولی موضوع آن یکسان  است. به عنوان مثال همین مقاله روش‌های تولید محتوا بسیاری با جنبه‌های گوناگون وجود دارد. شما می توانید در هر مقاله برخی از روش ها و ایده ها را بیان کنید.

بهتر است لیستی از همه مقاله های تولید شده وب سایت خود تهیه نمایید. جنبه مثبت اینکار این است که شما به راحتی می توانید نسبت به موضوع اصلی، به بقیه قسمت ها لینک دهید.

همواره افراد متخصصی وجود دارند که برای سایر وب سایت ها می نویسند. می‌بایست شما این افراد را بیابید و مقاله های آن ها را در وب سایت خود قرار دهید. لازم به ذکر است که منظور ما رونوشت از آن نبوده بلکه با شیوه نگارشی که تفاوت دارد آن را همراه با منبع ذکر کنید.

ایران سایت یکی از باسابقه ترین و بزرگ ترین مجموعه های طراحی وب سایت حرفه ای در تهران و حتی کل کشور است. این سایت با نشانی www.iransite.com همراه با تیمی متخصص و کارآمد در زمینه های طراحی و ساخت سایت، تولید محتوا، سئوی اینستاگرام، دیجیتال مارکتینگ و غیره فعالیت دارد. حوزه فعالیت این سایت بسیار گسترده بوده و حتی ساخت سایت های پرتال، علمی، عکاسی و شخصی را هم در بر می گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا