اخبار

نظم در مدیریت زمان

بهترین و کاربردی‌ترین تعریف نظم و انضباط شخصی، انجام مهم‌ترین کار به بهترین شکل ممکن در زمان مشخص شده است.

شهریار تبریز: مدیریت زمان مهارتی است که به شما کمک می کند تمام کارهای خود را سر وقت و به موقع انجام دهید و هیچ گاه دچار کمبود زمان نشوید.
مدیریت زمان یادگرفتنی است. با تمرین کردن، می توانید آن را تبدیل به یک عادت کنید.
همه ما در طول زندگی و حتی در طول یک روز انواع مختلفی از کارها را باید انجام دهیم؛ اما قطعا بعضی از این کارها از بقیه مهمتر بوده و در اولویت قرار دارند. پس مهم است که ما ابتدا مهم ترین کارها را از بین سایر آنها انتخاب و به انجامشان اقدام کنیم
هر چقدر که بتوانید خوشی‌های کوتاه مدتتان را به تأخیر بیندازید، به همان نسبت می توانید به موفقیت هایی در دراز مدت، امیدوارتر باشید. برای مدیریت زمان به دنبال جاهایی بگردید که زمان را تلف می کنید. اولین قدم در مدیرت زمان این است که به دنبال سارقین زمان بگردید، ببینید کجا وقتتان به صورت نادرست هدر می رود و شما نمی توانید از آن زمان‌ها استفاده مناسبی در جهت بهره‌وری ببرید.
وقتی که دارید کار می کنید، واقعا کار کنید؛ یک دقیقه هم وقت تلف نکنید. تک‌کاری را تمرین کنید تمام تمرکز خود را روی یک کار بگذارید و کاملا تمامش کنید و سپس سروقت کار دیگری بروید.
حتی یک برگ کاغذ هم می تواند ابزار مدیریت زمان باشد، شما کارهایتان را مرتب و منظم روی آن بنویسید و تحلیل کنید در حقیقت قسمت مهم کار هم همین جاست. زمان بندی روزانه خودتان را بنویسید و کلاهتان را قاضی کنید ببینید کجای کار را اشتباه کردید و کجاها را هم درست رفتید. پشت گوش نیندازید خیلی زود عیب و ایرادهای کارتان را متوجه می‌۰ شوید.
مهم ترین دارایی ما زمان است و باید تمام سعی خودمان را به کار بگیریم تا وقت را هدر ندهیم.

*برگرفته از کتاب فرهنگ شهروندی/ راهنمای تسهیل گران/ پایه ۶
/ شهریارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا