اخبار

نخستین نمایشگاه مجازی تجاری ایران در تبریز رونمایی شد

نخستین نمایشگاه مجازی تجاری ایران در تبریز رونمایی شدبه گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان شرقی روز سه شنبه در آیین رونمایی از این نمایشگاه مجازی گفت: استفاده از فن آوری های نوین کمک می کند تا در اقتصاد جهانی نقش ایفا کنیم. 
محمدرضا پورمحمدی اظهار کرد: فن آوری های نوین ارتباطی در صنعت نیز عرصه وسیعی را برای معرفی کالا و تولیدات فراهم می کند.
وی تاکید کرد: رویکرد استفاده از این نوع فن آوری و حضور فعال در فضای مجازی و اینترنتی در شرایط کنونی یک الزام است تا در بازار دنیا مشارکت فعالی داشته باشیم. 
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: کاهش هزینه ها، تسریع در کار، حضور جهانی، کاهش حجم ترافیک از مزایای ای. تی و ای.سی.تی و کسب و کارهای اینترنتی است. 
وی همچنین با اشاره به بحران کرونا گفت: کرونا نشان داد زیرساخت های ارتباطی و فن آوری های نو یک ضرورت است و توسعه زیرساخت ها در این دوره تسریع شد. 
پورمحمدی گفت: در سال های نه چندان دور زیرساخت های آموزش های مجازی در کشورهای اروپایی وجود داشت اما در ایران ضعیف بوده و از سرعت توسعه کندی برخوردار بود اما در دوران کرونا ضرورت دسترسی به آن بیشتر مشخص شد. 
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید مجدد بر ضرورت ایجاد و توسعه بسترهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه و شکوفایی اقتصادی استان، حمایت از فعالان این حوزه را از وظایف دستگاه‌های اجرایی برشمرد.
پورمحمدی گفت: توسعه و پیشرفت جوامع بدون توجه به استفاده هرچه بیشتر از بسترها و ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان‌پذیر نیست.
وی رونمایی از اولین نمایشگاه مجازی ایران به همت تعدادی از دانشجویان دانشگاه تبریز را اتفاقی بسیار مبارک قلمداد کرد و ادامه داد: افزایش چنین فعالیت‌های ارزشمندی، علاوه بر کاهش هزینه و انرژی، امکان عرضه محصولات در سطح بین‌المللی و حضور در فروشگاه‌ها و بازارهای مختلف جهانی را فراهم می‌کند.
پورمحمدی با قدردانی از نقش ارزنده بخش خصوصی و فعالان بخش تولید در حمایت از نیازمندان آسیب‌دیده از کرونا، خاطرنشان کرد: کارآفرینان و صنعتگران ما در این شرایط حساس نیز نشان دادند که همواره و در هر شرایطی برای رفع مشکلات، تلاش می‌کنند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین ابراز امیدواری کرد در سایه برنامه‌ریزی‌های درست و عملیاتی و همکاری بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی، شاهد اقدامات موثری برای تحقق شعار جهش تولید باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا