اخبارتبریز-1

نخبگان، اصلی‌ترین مطالبه‌گران مدیریت شهری باشند

شهردار تبریز از نخبگان جامعه خواست تا به عنوان مطالبه‌گرانی فعال در عرصه مدیریت شهری تاثیرگذار باشند.

یعقوب هوشیار در دیدار با نخبگان منطقه ۱ تبریز اظهار کرد: در این دیدارها می‌خواهیم استعداد مناطق را درک کنیم. حتما فراخوانی در این عرصه خواهیم داد که نخبگان مناطق جمع شده و هم آنها به ما کمک کنند و هم ما به آنها کمک کنیم و هر دو هفته یکبار جلساتی برگزار شده و با همدیگر آشنا شوند.

وی افزود: حتی در برنامه تلویزیونی تبریزیم نیز این افراد حضور خواهند یافت تا در بحث الگوشناسی که جامعه نیاز دارد، حرکت کنیم.

هوشیار ادامه داد: در گذشته تعاملات افراد، کودکان و خانواده‌ها قوی بود و ارتباطات زیادی وجود داشت و کودکان می‌توانستند الگوبرداری کنند اما اکنون این تعامل وجود ندارد و زندگی آپارتمان‌نشینی اجازه تحقق این امر را نمی‌دهد.

شهردار تبریز گفت: نخبگان ستون‌های قابل اعتماد جامعه برای الگوگیری هستند که باید معرفی شوند که امروز یک فوتبالیست می‌تواند بخش عمده‌ای از شهر را معطوف به خود کند.

وی تاکید کرد: یک سری وظایف عمده در مناطق وجود دارد که مهمترین آن احصای ظرفیت‌های نخبگی است و این حوزه نباید محدود شود.

هوشیار با بیان اینکه شهرداری تنها به ارائه پروانه، جمع‌آوری پسماند و… محدود نمی‌شود، افزود: وظیفه اصلی شهرداری توجه به خانواده‌ها، فرهنگ و مسائل اجتماعی است.

وی یادآور شد: باید بسترهای لازم برای ورود کودکان به عرصه‌های قرآنی، ورزشی، فرهنگی، هنری و … ایجاد شود که بستر اگر مناسب باشد، استعدادهای افراد نیز بروز می‌کند.

شهردار تبریز بسترسازی برای ایجاد دوره‌های مختلف علمی، ورزشی، هنری و فرهنگی را یکی از وظایف شهرداری‌های مناطق عنوان کرد و گفت: در هر منطقه مطمئنن هستیم که سیصد نفر نخبه وجود دارد که معرفی نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نرخ نخبگی و ضریب هوشی تبریز سه الی چهار برابر دیگر شهرها است، تاکید کرد: در بحث مدیریت کلانشهری حتما باید توجه ویژه به نظرات و پیشنهادات جامعه نخبگی داشته باشیم.

هوشیار در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: ایام، ایام گردشگری است و بسیاری از گردشگران تبریز را مکانی بی‌نظیر معرفی می‌کنند. انتقاد از مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری باید توسط جامعه نخبگی صورت بگیرد چون منطق و خلاقیت دارد که منطق باعث انتقاد سازنده خواهد شد و نخبگان با خلاقیت خود جایگزینی برای مسائل پیدا خواهند کرد.

شهردار تبریز تاکید کرد: باید در حوزه‌های اجتماعی زمان صرف کرده و مردم را نسبت به فرهنگ و آینده و مسائل اجتماعی حساس کنیم که برخی اختلالات جامعه ما تعمدی نیست و عمدتا ناشی از ناآگاهی است، به همین جهت باید نسبت به آگاه‌سازی مردم اقدام کنیم.

به گزارش باش خبر ، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی خاطرنشان کرد: از نخبگان می‌خواهم مطالبه‌گر باشند، نه تنها از من، بلکه از دیگر مسئولان نیز مطالبه‌گری داشته باشید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا