اخبار

نحوه شرکت در طرح «مهرواره محله همدل»

در نشست مدیران کل و معاونان فرهنگی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌های آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان‌ غربی و اردبیل، آخرین وضعیت اجرای طرح “مهرواره محله همدل” ارزیابی شده و نحوه شرکت در این طرح مطرح شد.

حجت‌الاسلام رضا غلامی، دبیر مهرواره محله همدل و مسئول منطقه شمال غرب ادارات تبلیغات اسلامی کشور در این نشست گفت: تاکنون ۵۰ هزار و ۸۹۱ مساله و ۷۴۸ گزارش از نزدیک به ۳۹ هزار محله کشور ثبت شده است که بر این اساس ۱۴ مساله کلان و ۱۰۴ ریزمساله طراحی شده است که باید رفع شود.

وی افزود: استان‌های آذربایجان‌ شرقی و آذربایجان غربی مقام اول طرح مسائل و مشکلات را هر کدام با هفت درصد در اختیار دارند و استان اردبیل نیز مقام ششم را دارد.

وی با اشاره به فرمایشات سال گذشته مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان برای مواسات و همدلی، اظهار کرد: با این اتفاق، مساجد ما که به دلیل کرونا اغلب تعطیل بودند، کارکرد خود را تغییر داده و بیشتر به سمت همدلی و کمک مؤمنانه پیش رفتند. در واقع مساجد وارد مسائل اجتماعی شدند و از طرفی نیز طرح “مهرواره” با هدف جامعه بانشاط و خودباوری شکل گرفت که نیاز جامعه انقلابی است و دشمن از بین بردن امید و خودباوری مردم را نشانه رفته است.

غلامی خاطرنشان کرد: در راستای تاکید رهبری مبنی بر این‌که باید مشکلات با همراهی مردم رفع شود، طرح مهرواره برای تحقق این موضوع کلید خورده است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح، سه جشنواره شهرستانی برای انتخاب ۵۵۰ مساله برتر، جشنواره استانی برای انتخاب ۶۲ مساله برتر و سه نفر برتر در سطح ملی انتخاب شده و برای هر کدام ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد اهدا می‌شود.

قائم مقام بنیاد هدایت یادآوری کرد: بیشترین مسائل و مشکلات ارائه شده به ترتیب در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی است.

وی هم‌چنین در خصوص ثبت‌نام در این طرح، تشریح کرد: برنامه‌های مهرواره محله همدل از دو روز مانده به ماه مبارک رمضان شروع ‌شده است و روند ثبت مساله توسط شرکت‌کنندگان تا عید سعید فطر، هم‌چنین حل مسئله و بارگذاری آن در سایت «www.ham-del.ir» تا ۲۰ خرداد ماه ادامه دارد.

وی گفت: علاقه مندان و هر کنشگر اجتماعی باید عدد یک را به شماره ۵۰۰۰۱۷۵ ارسال کند تا لینک ثبت‌ نام برای آن داوطلب ارسال شود و با اعلام آمادگی برای رفع مشکلات محله‌ خود، نوع مشارکت خود را هم اعلام کند. اگر نیاز به پاسخگویی هم بود به او مشاوره داده می‌شود.

غلامی خاطرنشان کرد: فقط موضوع جمع‌آوری و توزیع سبد معیشتی مدنظر نیست بلکه به جز مشکلات اقتصادی اهالی، موضوعاتی چون برطرف شدن اختلافات، رفع مشکلات محله، جهیزیه و هر نوع مشکلات فردی و جمعی که در محله‌ها وجود دارد مدنظر این مهرواره است، البته تاکنون مشکلاتی مثل آب شرب محله، ایجاد اشتغال و آسفالت محله رفع شده است.

حجت‌الاسلام حسن شعبانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌ شرقی نیز در این نشست گفت: حدود ۲۸۰۰ مساله و مشکل توسط مردم با اجرای طرح مهرواره محله همدل در این استان ثبت شده است و تا ۲۰ خردادماه جاری دریافت این مسائل و راهکارهای آن‌ها ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در قالب این طرح مردم برای مشکلات ارسال شده توسط خودشان اعلام آمادگی کردند تا برای رفع مشکلات خود اقدام کنند. این موضوع نشان دهنده رغبت مردم برای رفع مشکلات شهرستانی، استانی و ملی است.

وی با بیان این‌که بیشترین مشکلات مطرح شده مربوط به مسائل اقتصادی بوده است، افزود: این طرح در سه بخش شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود و در نهایت به سه برگزیده کشوری که بهترین راهکار عملی برای رفع بزرگترین مشکل اعلام شده را داشته باشد، هر کدام ۲۰۰ میلیون تومان اهدا می‌شود.//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا