اخبار

نجات ۲۵ صیاد از غرق شدگی در سیستان وبلوچستان

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از نجات ۲۵ صیاد توسط تیم جستجو و نجات دریایی و همیاران ناجی سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش باش خبر وبه نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان، سیدحسن ابراهیمی اظهار کرد: به دنبال وقوع طوفان سنگین در آبهای سواحل مکران و طی اعلام های متعدد از سوی صیادان و همیاران ناجی از ابتدای صبح روز پنجشنبه ۲۴ تیر ماه با اعلام نجات ۳ نفر غریق؛ اداره کل بنادر و دریانوردی استان سریعا نسبت به اعزام شناور ناجی۵ و همیاران به محل های اعلام شده اقدام که عملیات امدادرسانی تا پاسی از شب به صیادان حادثه دیده ادامه یافت.

وی خاطرنشان کرد: طی عملیاتی موفق با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر چابهار ۲۵ نفر مصدوم، غریق و صیادان گرفتار در طوفان در محدوده عملیاتی استان سیستان و بلوچستان با حضور شناور ناجی ۵ و همیاران ناجی شرق و غرب استان، نجات یافتند.

این مسئول تأکید کرد: به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی؛ اخطاریه های بروز شده این مرکز (MRCC) در کانال VHF ۱۶ و ۶۹ دریایی، در فاصله زمانی هر دو ساعت یک بار، صیادان و شناورهای صیادی و تجاری را از شرایط جوی و اخطاریه های ایمنی و هواشناسی مطلع می سازد و شماره تماس ۱۵۵۰ در خصوص اعلام حوادث دریایی، ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات ایمنی به دریانوردان و صیادان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا