اخبارتبریز-1

نام ملازینال تغییر نکرد/ قمه کشی سدمعبرکنندگان برای معاون خدمات شهری مناطق

جلسه امروز شورای شهر تبریز با سخنان میان دستور اعضا، تغییر نام برخی خیابان‌ها و گزارش شهردار به پایان رسید.

به گزارش باش خبر وبه نقل از  آناج، جلسه امروز شورای شهر تبریز با تجلیل از خانواده سرباز علیرضا ایمانی که اعضای بدنش به چهار بیمار پیوند داده شد، آغاز شد.

دستور جلسه دوم بررسی مسائل و مشکلات ماده ۱۶ بود که فریدون بابایی اقدم در این خصوص اظهار داشت: ماده ۱۶ تبریز جزء معدود مراکز در کشور است که معتادان متجاهر در آنجا نگهداری می‌شوند، در دوره پنجم قول‌هایی درباره مساعدت مالی داده شده بود که انجام می‌شد اما چند ماهی است ظاهرا این بودجه را قطع کرده‌اند.

وی ادامه داد: خواستیم این مساله به شورا بیاید تا بتوانیم از نزدیک بررسی کنیم و در مرحله بعدی موضوع فاضلاب آنجا را که موجب سلب آسایش اهالی و کسب آنجا شده را حل کنیم.

رنجبر، سرپرست دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر در این جلسه گفت: در استان ما بر اساس آمار ۲۲ درصد شیوع اعتیاد داریم و این موضوع از مساله به بحران اجتماعی تبدیل شده که لازم است اقداماتی در خصوص آن صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ۵۰۰ معتاد متجاهر در این مرکز نگهداری می‌شوند و متاسفانه با وجود هزار نوع مواد مخدر نوجوانان و جوانان ما در خطر اعتیاد هستند.

سرپرست دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: کاهش جیره خشک مرکز ماده ۱۶ در چند ماه اخیر یکی از مشکلات ماست. نگهداری این معتادان به دلیل مصرف روان گردان سخت است و خواهش می‌کنیم از این مجموعه بازدیدی شود.

وی با اشاره به دیگر مشکلات عنوان کرد: در بحث فاضلاب یک سری زیرساخت‌ها آماده شده اما لازم است که روند تسویه تسریع شود، در بحث نیروی انسانی هم در مضیقه شدید هستیم.

رنجبر با بیان اینکه در حوزه درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی کار می‌کنیم و هیچگونه مبلغی از معتادین گرفته نمی‌شود،ابراز داشت: از سال ۹۴ تا به امروز ۱۴ هزار نفر پذیرش داشتیم که ده تا ۱۵ درصد آنها درمان شدند.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز هم در خصوص این مساله اظهار داشت: باید بررسی شود که در حوزه این آسیب‌ها چقدر هزینه می‌کنیم تا این بودجه را به حوزه سلامت ببریم، باید نوع رویکردمان به حوزه سلامت و پیشگیری تمایل پیدا کند.

وی ادامه داد: بودجه سال جاری این مرکز ۳۸۰ میلیون تومان در ماه است که در دو ماه اول امسال پرداخت کامل کرده‌ایم و در سال ۱۴۰۰ هم این مبلغ کاملا پرداخت شده است.

دستور جلسه سوم بررسی مصوبات کمیته نامگذاری معابر و خیابان‌ها بود که نخستین تغییر نام مربوط به یکی از موسسات خیریه بود که اعضا با این مساله موافقت نکردند. همچنین هیچکدام از اعضای شورا به تغییر نام محله ملازینال به استاد عابد رای ندادند.

حجت الاسلام برگی در این خصوص گفت: استاد عابد به مانند استاد شهریار در حوزه شعر و مرثیه هستند و این عدم رای‌دهی خدایی نکرده بی احترامی به استاد نیست.

وی ادامه داد: نظر شورا این است که وقتی قرار است که نام عوض شود اما مردم همچنان آن را ملازینال صدا بزنند بهتر است نام را عوض نکنیم. البته مردم ملازینال شریف‌ترین و هیئتی‌ترین مردم هستند اما تغییر نام ضروری نیست.

دستور جلسه بعدی سخنرانی میان دستور محمدحسین اسوتچی بود که وی در ابتدا اظهار داشت: هفته گذشته موضوع زمین فوتبالی اعلام شد و چون شهردار هم به مبالغ کم حساس است ما هم وارد این قضیه دیگری می‌شویم.

وی ادامه داد: موضوعی که می‌خواهم بگویم مساله استخر تایم سرداران است که به برخی آایان اختصاص داده شده که در دوره شهردار قبلی خواسته بودند طبق قانون رفتار کنند که به همین دلیل تحت فشار بودند.

عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: از یک جهت ناراحت می‌شوم چنین مساله‌ای را مطرح کنم چون که به لحاظ ریالی ارزشش کم است اما باید مشخص شود که این قانونی است که بدون قرارداد هفته‌ای دو جلسه به این سرداران اختصاص داده می‌شود یا خیر. کارگردان این ماجرا یکی از سراداران بزرگوار است که اگر از پیگیری نتیجه نگیریم، علی رغم میل باطنی اسمشان را عنوان می‌کنم.

وی با اشاره به موضوع دستشویی‌های عمومی ابراز داشت: در ۱۷ شهریور دو دستشویی عمومی وجود دارد که قسمت آقایان را بسته و از قسمت خانم‌ها هم سه تا چهار هزار تومان پول گرفته می‌شود در حالیکه چنین خدماتی جزء وظایف شهرداری است.

اسوتچی ادامه داد: در خصوص سیستم حسابداری و حقوق و دستمزد دسترسی اعضا را خواستیم به این سامانه خواستیم؛ اگر توان فنی ندارید ما این کار در چند دقیقه با متخصصین انجام می‌دهیم. آقای دبیری در کنار محسنات بعد از ۹ سال ریاست یک بودجه اسمی را نتوانست به ما بدهد و نهایتا خود من به دنبال آن رفتم و حالا رئیس ما عواض شده و انتظار داریم که این مسائل را پیگیری کند.

فریدون بابایی‌اقدم در تذکری با تقدیر از اقدامات استاندار گفت: حضور استاندار در مناطق شهرداری نتیجه بسیار خوبی دارد و خواهش می‌کنم به احترام مردم تبریز اگر وقتشان اجازه می‌دهد در این مناطق حضور پیدا کنند تا مدیران ارشد هم به خاطر ایشان در مناطق حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: موضوع بعدی در خصوص میراث فرهنگی است که ضوابط سختگیرانه‌ای دارد و نمی‌توان با این روند مشکلات مردم را حل کرد. حرایم پتروشیمی، نفت، گاز و برق مشکلاتی را برای ساکنین ایجاد کرده است و در بحث اتوبان کسایی قطع درختان برای تعریض اتوبان بود که تا به امروز تعریض انجام نشده است.

علیرضا نوای باغبان هم طی تذکری گفت: در چند هفته گذشته اتفاقی در یکی از مناطق رخ داده که در اتاق معاونت خدمات قمه کشی انجام و معاون خدمات و دفتردارش مضروب و فرار می‌کنند

وی ادامه داد: مشخص شد این افراد مربوط به سد معبر هستند که با قمه کشی خواسته‌اند تهدید انجام دهند، موضوع جالب اینجاست که هیچکدام از دوربین‌های شهرداری کار نمی‌کرده در حالیکه دوربین برای چنین لحظاتی است.

عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: دفاع حقوقی در شهرداری به گونه‌ای شده که با یکسری صحنه سازی ما به جای شکایت در حال دفاع از خودمان هستیم، این وضعیت به جایی رسیده که در مجموعه خدماتی میلی به انجام کارهایی مانند برخورد با سدمعبر وجود ندارند.

وی ادامه داد: موضوع بعدی مساله ناایمنی پاساژ امت است میراث فرهنگی به صاحب پاساژ گفته که اگر تخریب و تجدید ایمنی شود مجوز دو طبقه را می‌دهم! این یعنی این کار را انجام نده آیا قرار است چنین همراهی با ساختمان‌های ناایمن داشته باشیم؟

دستور جلسه بعدی گزارش شهردار تبریز در خصوص نامه ارسالی شورا به سازمان حمل و نقل ریلی بود که هوشیار در این خصوص عنوان کرد: حداقل در خصوص خط یک روزشماری نصب خواهیم کرد زیرا از نظر منابع مالی مشکلی وجود ندارد و نتیجه نهایی را به اعضای شورا اعلام کنیم که چه زمانی خط یک تکمیل خواهد شد.

دستور جلسه بعدی یک فوریت طرح شورا برای الزام شهرداری تبریز به ساماندهی پرسنل خدمات شهری بود که باغبان در این باره اظهار داشت: در این ساماندهی کارکنان و کارمندان خدمات شهری مستقیم با شهرداری قرارداد داشته باشند و بقیه کارکنان را هم موظف کرده‌ایم که در لایحه ساماندهی بیاورد که اطمینان خاطری برای تمام کارکنان شهرداری شود.

حجت الاسلام برگی هم گفت: منظورمان در این طرح فقط پرسنل خدمات نبود اما شاید با یکجا گفتن هیئت تطبیق مشتبه می‌شدند و فقط این طرح را دادیم تا اگر موفقیت این طرح دیده شود به سایر بخش‌های تسری یابد.

بابایی اقدم هم ادامه داد: بیشتر از چهل نفر از سبزبانان به من پیام دادند و عین این مساله برای مربیان هم وجود دارد که بررسی شود و مسائل مالی هم با شورا تصمیم گرفته شود.

دستور جلسه بعدی اصلاح اساسنامه سازمان‌های و شرکت‌های تابعه بود که با اصلاح اعضای هیئت مدیره این موضوع تصویب شد.

در ادامه حجت الاسلام برگی طی تذکری اظهار داشت:هفته قبل در خصوص زمین فوتبالی تذکر دادم که ظاهرا پنج هزار متر زمین است که ترامپولین، زمین چمن و امکانات دیگر دارد که از سال ۹۷ در اختیار یک فرد خاص قرارداده شده و او هم بخش به بخش آن را اجاره داده است.

وی ادامه داد: یعنی حدودا در کمترین حالت سالانه ۳۰۰ میلیون اجاره آنجا است و ترامپولین فقط روزانه یک میلیون درآمد دارد اما خودشان می‌گویند برای پنج سال ۴۰‌ میلیون داده اند.

رئیس شورای شهر تبریز تصریح کرد: چون می‌دانم یکی از آن دونفر که این کار را کرده‌اند، استعفا داده است اسم نمی‌برم اما نه برای استعفای نفر دوم بلکه برای معرفی این افراد به دادگاه یک هفته دیگر هم صبر می‌کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا