
جلسه علنی فوق العاده شماره دویست و چهل و نه در عمارت تاريخی ساعت برگزار شد.
در این جلسه نامه فرماندار محترم و رییس هیات تطبیق مصوبات شهرستان تبریز با موضوع بند یک مصوبات جلسه شماره ۲۴۲ مورخ ۱۴۰۳/۱۱/۱۴ درخصوص تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات سال ۱۴۰۴ شهرداری کلانشهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت.
احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص، گفت: مسئلهٔ مطرح و مورد اعتراض انجمن بتن تبریز نسبت به این است که سازمان حمل بار عوارض مضاعف از حمل بتن در سطح شهر اخذ میکند.
علی نوای باغبان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید بررسی شود این مورد برای سال آتی چهقدر تفاوت خواهد داشت؟ آیا جدول فرق کرده یا دریافتی فرق خواهد داشت؟
وی ادامه داد: هیئت مدیره سازمانها در بودجه و بهای خدمات باید مصوبه خود را اعلام کنند و ما نیز تاکید داریم شهرداری مصوبات خود را به بودجه و تعرفه پیوست نماید.
احمدی در ادامه گفت: باتوجه به اینکه ما برای بافت فرسوده تخفیف در نظر میگیریم و از طرف دیگر برای کنترل ترافیک از برخی خودروها عوارض دریافت میکنیم، مسئله پیچیده میشود.
علیرضا نوای باغبان، با اشاره به اینکه کسری پارکینگ یکی از واقعیات زیست شهری است، گفت: اینکه میتوان با اخذ عوارض، مجوز ساختوساز داد، امر غیرمعقولی است. اینکه هم مجوز طبقه مازاد داد، هم کسری پارکینگ داشته باشیم و هم عوارض بگیریم امر معقولی نیست.
وی ادامه داد: با تداوم چنین وضعی بعدا میبینیم در مناطقی که نباید شاهد کسری پارکینگ باشیم، مجوز طبقات مازاد با اخذ عوارض کسری پارکینگ صادر شده و مشکلاتی ایجاد خواهد شد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مخالفت با عوارض کسری پارکینگ یا منجر به کاهش درآمد میشود یا منجر به کاهش میل مردم به طبقه مازاد است اما بهتر است مفاد موردنظر فرمانداری تبریز را قبول کنیم.
روحالله رشیدی، رییس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: باتوجه به مصادیق امکان تامین پارکینگ در برخی موارد وجود ندارد، در این موارد چگونه برخورد میشود. کسی که امکان تامین پارکینگ دارد با کسی که میخواهد واحد مازاد داشته باشد، در شرایط یکسان نیستند.