اخبار

میزان بارش باران طی سه روز اخیر در زنجان به ۳/۹۱ میلیمتر رسید

میزان بارش باران طی سه روز اخیر در زنجان به ۳/۹۱ میلیمتر رسیدسونا صرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین بارش این استان با ۱۲/۵ میلیمتر از چورزق در شهرستان طارم گزارش شد و این میزان در آببر مرکز این شهرستان نیز ۱۲/۴ میلیمتر به ثبت رسید.
وی به وضعیت جوی امروز استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: امروز /دوشنبه ۲۳ تیر ماه جاری/ آسمان استان قسمتی ابری و از بعدازظهر با افزایش ابر، وزش باد و در نوبت عصر و شب با بارش باران و وقوع رعد و برق همراه خواهد بود.
صرفی با بیان اینکه این شرایط جوی تا روز پنجشنبه /۲۶ تیر ماه جاری/ حاکم خواهد بود، افزود: بارش های پراکنده باران برای برخی نقاط این استان پیش بینی می شود.
وی اظهار داشت: میزان دما از فردا /سه شنبه/ تا شنبه هفته آینده بطور نسبی و تدریجی، روند افزایش خواهد داشت و در مجموع قریب ۶ درجه سانتیگراد گرم خواهد شد.  
رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شهر زنجان به عنوان مرکز این استان و شهر گرماب در شهرستان خدابنده به ترتیب با میزان دمای ۱۲ و ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر، خنک‌ترین و گرمترین نقطه این استان گزارش شد.  
سلطانی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، ۲ درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.
استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا