اخبار

مونتاژ خودروهای کره‌ای، ارزش افزوده‌ای برای صنعت خودرو ندارد

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی ویژگی‌های خودروهای برند غیرمعروف کره‌ای در ایران که در ماه‌های اخیر مونتاژ آنها شروع شده، نشان می‌دهد این نوع فعالیت هیچ ارزش افزوده‌ای برای صنعت خودرو یا صنایع جانبی کشور ندارد.

رحمت‌الله نوروزی در گفت وگو با خبرنگار ، با اشاره به بدعهدی‌های پی‌درپی کره جنوبی در قبال کشورمان با اشاره به مونتاژ خودروهای غیرمعروف کره ای در کشور گفت:‌ این نوع فعالیت هیچ ارزش افزوده‌ای برای صنعت خودرو یا صنایع جانبی کشورمان ندارد.

نماینده علی‌آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه با هزینه پایین کارگر و یارانه انرژی، در کشورمان خودرو چند میلیاردی کره‌ای مونتاژ شود، پیام مثبتی به دولت کره جنوبی ندارد و آنها احساس می‌کنند ما نیازمند تولید این خودرو لوکس در داخل کشور هستیم.

نوروزی تأکید کرد:این خودروساز هم به علت بحران‌های مالی فراوان در داخل کره جنوبی و نزدیک بودن به ورشکستگی کامل، اقدام به واردات قطعه و استفاده از تسهیلات گمرکی برای مونتاژ در داخل ایران کرده است.

وی ‌خاطرنشان کرد: از مسئولان گمرک و وزارت صنعت خواهیم خواست نسبت به اعلام گزارشات مربوط به میزان واردات قطعات خودروهای لوکس کره‌ای به کشورمان اقدام کنند تا مشخص شود آنها چقدر از بازار ایران سود می‌برند.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: بررسی‌ها درخصوص سرمایه‌گذار جدید این خودروساز ورشکسته کره‌ای نیز توسط کارشناسان نهادهای مسئول در حال انجام است و باید مشخص شود مالکان جدید، چه سیاست و خط مشی در قبال همکاری با ایران دارند چراکه شواهد نامناسبی به چشم می‌خورد که این موضوع نیازمند تحقیق بیشتر است.

نوروزی تأکید کرد: از نهادهای قضایی و امنیتی هم خواهیم خواست با فراخوان شرکای آنها در ایران، مفاد توافق با کره‌ای‌ها و نحوه ورود و خروج ارز به کشور را شفاف کنند چراکه این موضوع در شرایطی که کره‌ای‌ها حاضر نیستند حق ملت ایران را بدهند، حساس‌تر از گذشته است.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا