اخبار

موزه مطبوعات آذربایجان قابلیت تبدیل به موزه مرجع را دارد

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: موزه مطبوعات آذربایجان به دلیل بیان تاریخ ایران و نقش آذربایجان در ادور مختلف آن، قابلیت تبدیل به موزه مرجع را دارد.

علی اصغر مونسان روز دوشنبه در مراسم افتتاح رسمی موزه مطبوعات آذربایجان و رونمایی از تمبر اختصاصی یادبود آن، افزود: با شناسایی و جمع آوری اسناد تاریخی، موزه مطبوعات آذربایجان در تبریز می‌تواند به موزه‌ای بسیار ارزشمند و نقطه‌ای برای روایت تاریخ آذربایجان و نقش آن در تاریخ کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به نقش پررنگ آذربایجان و تبریز در تاریخ ایران، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران، کشور ارزشمندی بوده و در ساخت تمدن بشری نقش بسزایی ایفا کرده و شهر به شهر آن روایتگر دوره هایی از تاریخ است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این‌که برای انتخاب موزه‌ مطبوعات آذربایجان، خوش‌سلیقگی شده است، گفت: باید با کمک اهالی فرهنگ و رسانه بر غنای محتوایی این موزه افزود چراکه ارزش موزه تنها به بزرگی ساختمان نبوده بلکه به ارزش روایتش بوده و این ارزش حتی فراتر از نمایش آثار و اشیا است.

مونسان با بیان اینکه موزه،  محل روایت تاریخ است،  ادامه داد: در تمامی موزه ها، تاریخ برای بازدید کنندها روایت می‌ شود و این روایت تاریخ با موضوعات مطبوعاتی می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

وی با درخواست از همه‌ فعالان عرصه رسانه و مطبوعات و دوستداران تبریز و آذربایجان برای اهدای اسناد تاریخی خود به این موزه، یادآوری کرد: دست اندرکاران این موزه نباید نگران تامین و تکمیل موزه مطبوعات باشند بلکه نگرانی آن ها باید فقط تامین محتوای آن باشد چراکه حیف است محتوای این موزه کم باشد.

موزه مطبوعات آذربایجان با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خانه تاریخی کلکته‌چی (صلح‌جو) در پیاده راه تربیت تبریز راه اندازی شد.ایرنا//

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا