اخبار

منابع افزایش یارانه در سال آینده کجاست؟/ افزایش دو و چهار برابری یارانه مردم

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی: به جزئیات افزایش یارانه در سال آینده پرداخت و اظهار داشت: افزایش یارانه تصمیم خوبی است که دو معضل را حل می‌کند؛ هم یارانه اقشار محروم و ضعیف را افزایش می‌دهد و هم یارانه‌هایی مانند معیشتی را در قالب هدفمندی یکپارچه می‌کند.

وی با بیان اینکه رقم یارانه در سال آینده به ترتیب ۹۱، ۱۳۶ هزار و ۱۸۰ هزار تومان برای اقشار مختلف، متفاوت خواهد بود، عنوان کرد: بر اساس دهک‌ها این رقم متفاوت خواهد بود و کسانیکه در حال حاضر یارانه معیشتی دریافت می‌کنند با یکپارچه شدن یارانه‌ها، از یارانه بیشتری بهره‌مند خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در پاسخ به این سوال که منابع این افزایش یارانه از کجا خواهد بود، توضیح داد: منابع یارانه هرساله توسط دولت در بودجه دیده می‌شود و با توجه به اینکه دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای تمام اقلام اساسی به جز روغن و نهاده‌های دامی حذف کرده، مابه تفاوت این مبلغ به خزانه واریز و منبع افزایش یارانه‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه زمانی یارانه خوب است که به اقشار ضعیف مردم کمک کند، گفت: با توجه به اینکه در همین سال جاری دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی اقلام ضروری را حذف کرد و افزایش قیمت‌ها به وجود آمد، یارانه سال آینده اثر تورمی نخواهد داشت. زیرا این یارانه از مابه تفاوت همان ارزی که برای اقلام اساسی بود، پرداخت می‌شود.

میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه آزادسازی قیمت کالاها مبلغ قابل توجهی را به خزانه واریز می‌کند، یادآور شد: بخشی از این مبلغ به عنوان یارانه به مردم پرداخت و بخشی هم برای کنترل بازار در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

وی در خصوص اینکه آیا این افزایش یارانه نهایی شده یا خیر، خاطرنشان کرد: افزایش یارانه در کمیسیون تلفیق تصویب شده و معمولا مصوبات این کمیسیون در مجلس تصویب می‌شود، با این حال این طرح در مجلس چالشی خواهد بود.
اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا