اخبار

مقامات آمریکایی نگران بی اثر شدن تحریم ها و افزایش درآمدهای نفتی ایران هستند

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی، در جلسه استماع کمیته تخصیص اعتبارات مجلس سنای آمریکا با موضوع «سیاست ایالات متحده درباره چین»، موضعی منتقدانه علیه ایران اتخاذ کرد.

یک قانونگذار ارشد جمهوری‌خواه سنای آمریکا در جلسه استماع با وزرای خارجه، دفاع و تجارت این کشور، خشم خود را از اینکه درآمد نفتی ایران به رغم وجود تحریم‌های آمریکا زیاد شده است، ابراز کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه، «لوید استین» وزیر دفاع و «جینا رایموندو» #وزیر_تجارت #آمریکا در این جلسه که شامگاه سه‌شنبه برگزار شد، به نمایندگی از #دولت #جوبایدن حضور یافتند و به سوالات #سناتور ها پاسخ دادند.

لیندسی گراهام سناتور ارشد #جمهوری_خواه در این نشست به شدت از #سیاست_خارجی دولت #دموکرات جو #بایدن انتقاد کرد و همچنین به تکرار مواضع تند خود علیه ایران پرداخت.

 این سناتور آمریکایی خطاب به وزیر دفاع آمریکا گفت: «وزیر (دفاع) آستین! من دارم به مردم حوزه (انتخابیه خود)

در کارولینای جنوبی می‌گویم که اگر ما در اوکراین تعظیم کنیم و اجازه بدهیم که (ولادیمیر) پوتین راه خودش را در اوکراین پیش ببرد، تجاوز چین به تایوان محتمل‌تر خواهد شد. آیا شما با این حرف موافقید؟»

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این سوال گفت: «بله من موافقم (البته) فقط چین نیست بلکه دیگر بازیگران بد در سراسر جهان هم سعی می‌کنند همین کار (تجاوز به یک کشور دیگر) را انجام دهند».

لیندسی گراهام به جواب وزیر دفاع آمریکا اینگونه واکنش نشان داد: «من بیش تر از این نمی‌توانم موافق حرف شما باشم. اینکه ما چگونه با دیگر بازیگران بد در جهان مواجه می‌شویم، مهم است.  آیا شما معتقد هستید که خروج فاجعه بار ما از افغانستان دشمنان ما را جسورتر کرد؟»

یک قانونگذار ارشد جمهوری‌خواه سنای آمریکا در جلسه استماع با وزرای خارجه، دفاع و تجارت این کشور، خشم خود را از اینکه درآمد نفتی ایران به رغم وجود تحریم‌های آمریکا زیاد شده است، ابراز کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه، «لوید استین» وزیر دفاع و «جینا رایموندو» وزیر تجارت آمریکا در این جلسه که شامگاه سه‌شنبه برگزار شد، به نمایندگی از دولت جو بایدن حضور یافتند و به سوالات سناتورها پاسخ دادند.

لیندسی گراهام سناتور ارشد جمهوری‌خواه در این نشست به شدت از سیاست خارجی دولت دموکرات جو بایدن انتقاد کرد و همچنین به تکرار مواضع تند خود علیه ایران پرداخت. /فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا