اخبار

معوقات ۸۰۰ میلیاردی مردم به بانک مسکن

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: موضوعی که وجود دارد معوقات ۸۰۰ میلیارد تومانی مردم در آذربایجان‌شرقی به بانک مسکن است که اگر این معوقات بازپرداخت شود قطعا آمار و زمان پرداخت تسهیلات به خود مردم بیشتر می‌شود

مهدی جمالوندی مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان‌شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تسهیلات خرید مسکن مدت‌ها ثابت مانده بوده که در دولت سیزدهم افزایش تسهیلات مورد موافقت قرار گرفت و تسهیلات دو برابر شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کلانشهری مانند تبریز تسهیلات فردی ۳۲۰ میلیون و زوجین ۶۴۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها تسهیلات فردی ۲۴۰ میلیون و زوجین ۴۸۰ میلیون تومان می‌باشد که همزمان با پرداخت ۱۶۰ میلیون تسهیلات جعاله تلاش می‌کنیم بخشی از نقدینگی خرید #مسکن را تامین کنیم.

مدیر شعب بانک #مسکن #آذربایجان‌شرقی در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات هم گفت: خرید اوراق از طریق #فرابورس امکانپذیر است و یا متقاضیان می‌توانند از سپرده گذاری ممتاز در شعب این اوراق را داشته باشند. همچنین بازپرداخت پلکانی باعث می‌شود تا راحت‌تر مبلغ تسهیلات پرداخت شود.

وی ادامه داد: در طرح #نهضت_ملی_مسکن ۱۶ هزار و ۴۲ مسکن با رقم ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تامین مالی شده است که با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها این مبلغ پرداخت می‌شود تا در بخش مسکن مثمر ثمر باشیم.

جمالوندی در خصوص پرداخت تسهیلات بافت فرسوده هم توضیح داد: تسهیلات بافت فرسوده جز تبصره ۱۸ است که ۱۵۰ میلیون تومان را دولت تامین می‌کند و بخشی را هم بانک پرداخت می‌کند که برای ۱۵۲۴ واحد بافت فرسوده تسهیلات پرداخت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: مساله‌ای که از اختیار ما خارج است اما مردم برای حل آن به ما مراجعه می‌کنند این است که بخش دولتی صفر درصد است و در پایان مشارکت باید به صورت نقدی تسویه شود که تلاش می‌کنیم قسط بندی را داشته باشیم.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان‌شرقی با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات بانک مسکن گفت: متوسط مصارف به منابع بانک‌های کشور ۸۳ درصد است اما این رقم در بانک مسکن ۲۳۳ درصد است یعنی دو و نیم برابر منابع تسهیلات پرداخت کرده‌ایم.

جمالوندی در پاسخ به سوالی درباره مدت زمان پرداخت تسهیلاتی مانند وام ازدواج و فرزندآوری عنوان کرد: دربحث وام ازدواج در صورت تکمیل مدارک این تسهیلات ده روزه پرداخت می‌شود اما موضوعی که وجود دارد معوقات ۸۰۰ میلیارد تومانی مردم در آذربایجان‌شرقی به بانک مسکن است که اگر این معوقات بازپرداخت شود قطعا آمار و زمان پرداخت تسهیلات به خود مردم بیشتر می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا