اخبار

معاون وزیر راه و شهرسازی: پرونده مسکن مهر، آبان ماه بسته می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی: پرونده مسکن مهر، آبان ماه بسته می‌شودعلی نبیان روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان زنجان اظهار داشت: مسکن، یکی از مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و رییس‌جمهوری بود که در این راستا ۲ تکلیف از سال گذشته برای وزارت راه و شهرسازی مشخص شد.
وی خاطرنشان کرد: تکلیف اول، اتمام مسکن مهر بود که برای این منظور، ظرفیت‌هایی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت تا این اتفاق رقم بخورد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تکلیف دوم، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن ملی بود که پیگیری‌های آن از سال گذشته آغاز شده است.
وی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته شده و ۱۰۰ هزار واحد نیز توسط شرکت بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده رقم می‌خورد.
نبیان خاطرنشان کرد: سازمان ملی زمین و مسکن در این رابطه، وظیفه تامین زمین مورد نیاز را دارد.
وی گفت: با تاکید رییس‌جمهوری در شورای عالی مسکن سال گذشته مقرر و از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی به ادارات کل دارایی استان‌ها ابلاغ شد تا در استان‌هایی که کمبود زمین وجود دارد نسبت به شناسایی زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی اقدام و در اختیار ادارات کل راه و شهرسازی قرار دهند.
نبیان اظهار داشت: متولی ساخت مسکن، وزارت راه و شهرسازی است اما بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) نیز با تقبل ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی از محل زمین‌های خود به عنوان بازوهای اجرایی در کنار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفتند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: یکی از روش‌ها نیز تامین زمین گروهی است که در دستور کار قرار گرفته و استان‌ها می‌توانند زمین گروهی را در اختیار متقاضیان قرار دهند که می‌تواند بخشی از دغدغه‌ها را کاهش و سرعت ساخت مسکن‌ها را افزایش دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا