اخبار

معاون استاندار اردبیل: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال بازگشت پیک کرونا در استان وجود دارد

معاون استاندار اردبیل: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال بازگشت پیک کرونا در استان وجود دارد بهروز ندایی روز سه‌شنبه در نشست با جمعی از مسوولان تشکل‌های مردم‌نهاد استان اردبیل اظهارداشت: طبق آمار ۱۷درصد مردم مرکز استان با علایم و یا فاقد علایم به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و این یعنی در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی احتمال بدتر شدن وضعیت موجود وجود دارد.
وی استان اردبیل را جزو استان‌های برتر در بحث غربالگری و کنترل ویروس کرونا برشمرد و بیان‌کرد: متاسفانه تاکنون هیچ درمانی در رابطه با ویروس کرونا کشف نشده و باید با هوشیاری تمام و رعایت پروتکل بهداشتی به زندگی روزمره خود ادامه دهیم.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به نقش تشکل‌های مرم‌نهاد در مهارکرونا  از اعضای این تشکل‌ها خواست در ادامه کمک به مردم جهت آموزش و ترویج چگونگی مبارزه با شیوع این ویروس اطلاع‌رسانی کنند.
ندایی گفت: تشکل‌های مردم‌نهام همگام با مسوولان، دستگاه‌های متولی و تیم پزشکی در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا سنگ تمام گذاشته و جهادگونه عمل کردند.
وی ماهیت تشکل‌های مردم‌نهاد را کمک به همنوعان خود و مطالبه‌گری ذکر کرد و گفت: تشکل‌ها باید در این راستا حمایت و تقویت شوند.
ندایی با بیان اینکه اگر کمک‌های خیرین و مردم در بحث کرونا نبود مشکل پیشگیری مضاعف می‌شد، افزود: خیران عاقبت‌اندیش همیشه در بحث امدادرسانی و کمک به مستمندان در کنار مسوولان بوده‌اند و این طیف بدون تمنا در بحث جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع بین آسیب‌دیدگان کرونا تلاش کردند.
ندایی افزود: تاکنون قانونی برای سمن‌ها در مجلس تصویب نشده و باید با هم‌اندیشی و تدبیر در راستای تدوین این قانون جهت ساماندهی بهتر کمک کنیم.
وی گفت: تشکل‌ها و سمن‌هایی که انجام کارها و پروژه‌های بزرگ را در حوزه‌های مختلف بر عهده دارند با ارائه پروپزال و طرح اجرایی مورد حمایت قرار می‌گیرند.
در این جلسه بیش از ۱۲ تشکل از دستگاه‌های مرتبط عملکرد خود را تشریح کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا