اخبار

معاون استاندار آذربایجان غریی: مردم در استفاده از ماسک جدیتر باشند

معاون استاندار آذربایجان غریی: مردم در استفاده از ماسک جدیتر باشندعلی مصطفوی روز پنجشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک اجباری شده است، افزود: این استان به لحاظ بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و باید محدودیت هایی را در این رابطه اجرایی کنیم.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی در خصوص کنترل ویروس کرونا پیشنهادهایی به وزارت بهداشت و درمان ارائه کرده که این موضوعات در شورای امنیت ملی مطرح شده و چهار پیشنهاد این استان مورد قبول این شورا قرار گرفته که بعد از اعلام اجرایی می‌شود.
 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: بیماری کرونا از نیمه دوم خرداد ماه امسال نسبت به ماههای گذشته خیلی بیشتر شده است تا جایی که فوتی ها افزایش یافته و خطر جدی است و باید مردم فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند.
مصطفوی با اشاره به اینکه بیماری کرونا پیر و جوان نمی شناسد، گفت: از مردم خواهش می کنیم دستورات وزارت بهداشت یعنی فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی را جدی بگیرند.
وی ادامه داد: شهروندان از زمان شروع بیماری کرونا خوب عمل کردند و از این پس نیز مردم با رعایت مسائل بهداشتی به خودشان کمک کنند. 
در این نشست، نمایندگان دستگاه‌های عضو و چند رسانه حاضر به بیان نظرات خود پرداختند.
آذربایجان‌غربی جزو استان‌های با وضعیت قرمز در کشور است؛ ۱۱ شهرستان از ۱۷ شهرستان این استان در مناطق شمالی و جنوبی به ویژه شهر ارومیه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و مردم باید رعایت موارد ایمنی را به‌طور کامل در دستور کار قرار دهند.
براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۱۰ هزار و ۹۵۸ تن را در کشور گرفته است.همچنین تاکنون ۱۹۱ هزار و ۴۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا