اخبار

مطرح کن، تخریب کن/ همه علیه همه

تعیین استاندار جدید آذربایجان‌شرقی با فراز و نشیب‌های فراوانی مواجه شده و اسامی مختلفی برای تصدی این مسئولیت در رسانه‌ها مطرح می‌شود.

به گزارش باش خبر وبه نقل از آناج؛ هر چه از تشکیل دولت سیزدهم زمان می‌گذرد تکاپو برای تعیین تکلیف نمایندگان استانی و تیم استانی دولت بیشتر می‌شود. در مسیر تعیین تکلیف استانداری آذربایجان شرقی نیز اتفاقاتی افتاده که آناج تاکنون سعی کرده براساس صحت خبر یا روایت و تحلیل پشت پرده اتفاقات را بی پرده با مخاطبان به اشتراک گذارد.

ترفندِ مطرح کن، تخریب کن!

امروز خبری مبنی بر قطعی شدن و تصویب استانداری شاکری، رئیس ستاد انتخاباتی رئیس جمهور در آذربایجان شرقی به نقل از منابع آگاه! منتشر شد و از آنجایی که امروز چهارشنبه بود و هیات دولت جلسه هفتگی داشت، خبر برای افکار عمومی‌صحیح جلوه می‌کرد اما جلسه هیات دولت تمام شد و خبری از تعیین استاندار آذربایجان شرقی نشد و این مساله نشان داد که این خبرسازی به صورت هدفمند و از سوی محفل خاص انجام شده است.

هدف این خبرسازی فعال کردن گروههای فعال (کامنت گذار و استوری نویس) علیه گزینه‌ای از گزینه‌ها بود که گویا این روزها احتمال استانداری‌اش بالا رفته بود. محفل و رسانه‌ای که اولین خبر در این خصوص را منتشر کرد خود به دنبال استانداری گزینه‌ای است که رزومه کاری‌اش مدیرکلی در دولت احمدی نژاد و هیات مدیره بیمه ایران در دولت روحانی است و گفته می‌شود امتیاز اصلی اش، همراهی برخی نمایندگان و ارتباط دوستانه با یکی از پسران آیت الله علم الهدی است. در هر صورت محافل مختلف از باب تخریب، برخی خبرسازی‌ها را سامان می‌دهند تا بازتاب افکار عمومی‌را از کانال خود به وزارت کشور منعکس کنند.

تکذیب خبر با طعم تخریب

بعد از مشخص شدن مصوبات هیات دولت نیز برخی محافل دیگر با همان فاز تخریب وارد شدند تا پروژه مهره سوزانی تکمیل شود و گزینه مدنظر همان محفل که از قضا یک چهره امنیتی و معاون وزیر اطلاعات در دولت روحانی است شانس دوباره برای بالا آمدن در وزارت کشور را داشته باشد.

نظامی‌یا غیر نظامی

برخی محافل نیز با ایجاد خط خبری در خصوص استانداران نظامی‌یا غیر نظامی‌سعی دارند گزینه خود را بالا بیاورند و دولت را از نصب گزینه با سابقه نظامی‌برحذر دارند. این در حالی مطرح می‌شود که وزارت کشور سعی دارد براساس معیارهایی که دارد افراد را سنجش و انتخاب کند و هرگز نمی‌توان گفت که نظامی‌بودن امتیاز منفی برای یک فرد به شمار می‌رود.

حال آنکه خود وزیر کشور سابقه نظامی‌داشته و استاندار برگزیده برای بوشهر نیز چنین سابقه ای دارد. قاطبه نسل اول و دوم انقلاب در دفاع مقدس حاضر بوده‌اند و گمان نمی‌رود عضویت در یک نهاد انقلابی امتیاز منفی باشد مگر آنکه محفلی خاص بخواهد با جوسازی به نفع خود این مساله را منفی جلوه دهد.

احتمال پایین استفاده از استاندار بازنشسته!

سخنان امروز رئیس جمهور در مورد قانون منع بکارگیری بازنشستگان اینگونه تعبیر می‌شود که احتمال انتصاب استاندار بازنشسته کاهش یافته است. باید منتظر بود و دید که تصمیم دولت را برای آذربایجان شرقی چه خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا