اخبار

مشکلات واحدهای تولید مرغ و تخم‌مرغ در مراغه و عجب‌شیر مرتفع می‌شود

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی به زودی یک گروه کارشناسی در این شهرستان‌ها حضور می‌یابد و مشکلات واحدهای راکد تولید مرغ و تخم‌مرغ مرتفع می‌شود.

علی علیزاده، روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه ۷۰ واحد مرغداری گوشتی و تخمگذار در مراغه و عجب‌شیر به علت سخت‌گیری‌های وزارت جهاد کشاورزی تعطیل شده است، افزود: با تعطیلی این واحدها به علت نداشتن پروانه بهره‌برداری طی ۲ سال گذشته، تولید گوشت و تخم‌مرغ در این شهرستان‌ها کم شده و نیروهای شاغل در آ نها بیکار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مرغداری‌ها به تعداد بیش از ۴۰ واحد در مراغه به عنوان قطب تولید مرغ و تخم‌مرغ استان تعطیل شده، اظهار داشت: مشکل بیشتر واحدهای مرغداری بدون پروانه و راکد با برنامه‌ریزی و راهنمایی کارشناسان و تغییر زیرساخت‌های آن‌ها حل‌شدنی است.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مراغه با ۱۶۴ واحد مرغداری گوشتی و تخمی از قطب‌های تولید گوشت سفید و تخم‌مرغ در آذربایجان‌شرقی است و علاوه بر تامین نیاز استان، تولیدات خود را در سایر استان‌ها نیز عرضه می‌کند.

آزادراه مراغه – هشترود ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

«علیزاده» همچنین با اشاره به مرتفع شدن مشکلات تعطیلی آزاد مراغه – هشترود ادامه داد: این طرح ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با رفع مشکلات تخصیص اعتبار ۴۸ کیلومتر از این آزاد راه به بهره برداری می‌رسد.

وی یادآوری کرد: با هماهنگی سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت راه‌وشهرسازی برای این طرح ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا