اخبار

مشوق‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاران مسکن در نظر گرفته شده است

مشوق‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاران مسکن در نظر گرفته شده استمحمد اسلامی عصر دوشنبه و در حاشیه مراسم کلنگ زنگی ۱۲۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در ناحیه شهری مهرگان قزوین، به خبرنگاران گفت: طرح اقدام ملی مسکن به یک جریان پایدار تبدیل می‌شود و هدف از اجرای آن نیز خانه‌دار شدن افراد فاقد مسکن است.
وی ادامه داد: با ایجاد ظرفیت‌های قانونی و تخصیص زمین مورد نیاز که برای مسکن عرضه کردیم و ریاست جمهوری نیز برآن تاکید دارند، امروز زمین مورد نیاز ۴۰۰ هزار واحد برای طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور تامین شده و در حال گسترش این موضوع هستیم تا بتوانیم تمامی ثبت نام شدگان را صاحب خانه کنیم.
اسلامی، ضمانت اجرای طرح افزایش ۲۵ درصدی اجاره بها از سوی دولت را مصوبه قانونی آن از سوی ستاد ملی اجرایی برای آحاد جامعه دانست و تصریح کرد: این مساله برای دستگاه‌ها نیز لازم الاجرا بوده و سقف افزایش قراردادهای اجاره در تهران ۲۵، در هفت کلان شهر کشور ۲۰ و در سایر شهرها ۱۵ درصد تعیین شده است.
به گفته وی، مساله حایز اهمیت در این طرح آن است که در شرایط کنونی دولت با این بسته سیاستی از حرکت‌های بدون منطق و التهابی که به صورت کاذب در حوزه مسکن به وقوع پیوسته، جلوگیری می‌کند.
وی ادامه داد: این موضوع چند تبصره دارد، نخست آنکه تمامی قراردادها باید تمدید شوند و تا زمانی که شرایط کرونا در جامعه باشد این ضابطه پابرجا خواهد بود و نکته حایز اهمیت دیگر آن است که اسباب‌کشی و رفت و آمدهای غیرضروری که خود یک عامل شیوع برای این ویروس محسوب می‌شود، ستاد تاکید دارد برای کنترل این بیماری، عواملی که باعث شیوع لجام گسیخته آن می‌شود را باید مهار کرد.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مساله مهم دیگر اینکه مستاجری که تکالیف خود را انجام نداده و دادگاه صالح حکم به تخلیه داده باشد باید ظرف مدت ۲ ماه اقدام به تخلیه کند و مالکی که ملک خود را در شرایط رسمی فروخته باشد، مستاجر مکلف به تخلیه محل سکونت اجاره ای خود در مدت ۲ ماه خواهد بود.
اسلامی خاطرنشان کرد: تمامی معاملات صورت گرفته در دفاتر اسناد رسمی و یا بنگاه‌های معاملات ملکی باید در سامانه املاک ثبت و کد رهگیری داشته باشند و این مساله به کنترل بازار و کاهش هیجانات کاذب ایجاد شده در حوزه مسکن که هیچ پشتوانه‌ای هم ندارند، کمک می‌کند.
وی با اشاره به بافت تاریخی شهر قزوین، اظهار داشت: ملاحظاتی از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین استانداری قزوین در این حوزه صورت گرفته و در شورایعالی عالی شهرسازی نیز این موضوع مطرح شد تا ما بتوانیم با رعایت ضوابط میراث کارها را کمی تسهیل کنیم تا مردم بتوانند ساخت و سازهای خود را با رعایت ضابطه میراث انجام دهند  و برهمین اساس کمیته ویژه‌ای برای بررسی بیشتر و تصمیم گیری‌ها در این زمینه قرار شد تشکیل شود.
اسلامی، موضوع بافت فرسوده شهر قزوین را جزو برنامه‌های مهم شرکت بازآفرینی شهری در سال جاری دانست و گفت: برای انجام این مساله منابع مالی لازم هم تخصیص داده شده و به ساکنان این مناطق اعلام می‌کنیم تا ضمن تشکیل پرونده در دفاتر تسهیل‌گری، متقاضیان وام خود را با کارمزد حداکثر ۹ درصد دریافت و با تخفیف ویژه در بخش صدور پروانه، اقدام به ساخت بناهای خود کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا