اخبار

مس به تراکتور کمک کرد/ نمی‌دانیم مالک جدید ماشین پشتوانه مالی دارد یا خیر!

جواد ششگلانی، رئیس هیات فوتبال استان آذربایجان‌شرقی بعدازظهر امروز طی نشستی با خبرنگاران در مورد مسائل مربوط به دو تیم تراکتور و ماشین‌سازی اظهار داشت: حل مشکلات دو تیم تراکتور و ماشین‌سازی در چارچوب وظایف هیات فوتبال نبود. مسئولان استان آذربایجان‌شرقی برای حل مشکلات این دو تیم جلساتی با وزیر صمت در مجلس برگزار کردند و بنا بر این شد تا مالکیت دو تیم به شرکت مس واگذار شود. این انتقال مالکیت از طرف استاندار، نمایندگان مجلس و اداره ورزش و جوانان تایید شد اما به نظرم نوع اعلام واگذاری درست نبود و باید مقدمات کار انجام و سپس اطلاع رسانی می‌شد. در ادامه نیز با توجه به ایراداتی که دستگاه‌های دولتی گرفتند، درنهایت مقرر شد تا شرکت مس آذربایجان تشکیل شده و مالکیت دو تیم واگذار شود.

مس به تراکتور کمک کرد

وی اضافه کرد: با تلاش استاندار آذربایجان‌شرقی و نمایندگان استان در مجلس، شرکت مس به باشگاه تراکتور کمک کرد تا پنجره نقل‌و‌انتقالاتی این باشگاه باز شود. اینکه چه مقدار منابع مالی از طرف شرکت مس به باشگاه تراکتور تزریق شده است چون اسناد و مدارک آن در اختیار هیات فوتبال قرار ندارد، نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم. مهم رفع مشکل محرومیت این تیم از نقل‌وانتقالات بود که با کمک شرکت مس و اقدام آقای زنوزی حل شد و مدیرعامل باشگاه تراکتور نیز در این رابطه توضیحاتی ارائه کرده است.

تاسیس شرکت مس آذربایجان کلید واگذاری تراکتور

رئیس هیات فوتبال استان آذربایجان‌شرقی در مورد آخرین وضعیت واگذاری دو باشگاه گفت: تراکتور با مالکیت فعلی کمافی‌السابق به کارش ادامه خواهد داد تا شرکت مس آذربایجان تاسیس و واگذاری انجام شود. اما در مورد ماشین‌سازی با توجه به مخالفت دستگاه‌های دولتی قرار شد تا این تیم زیر نظر بخش خصوصی به فعالیت خود ادامه دهد. واگذاری ماشین‌سازی به شرکت مس منتفی است، لیکن پیگیری خواهیم کرد تا از این تیم حمایت شود. درهای حمایت شرکت مس به روی ماشین‌سازی باز است. متاسفانه غیر از مس مجموعه‌ای در استان وجود ندارد که در شرایط فعلی بتواند به این تیم کمک کند. ما مجبور هستیم تا با مالکیت بخش خصوصی این تیم را سرپا نگه داریم.

موضع هیات فوتبال بازگشت مالکیت دو تیم به کارخانه است

وی با بیان اینکه داستان ماشین‌سازی بسیار متفاوت‌تر از تراکتور است، تصریح کرد: طبیعتاً تراکتور به لحاظ جمعیت هواداری حساسیت بالاتری نسبت به ماشین‌سازی دارد. با این حال، موضع اصلی هیات فوتبال استان بازگشت مالکیت دو تیم به کارخانه است. حتی در زمانی که مالکیت تراکتور به بخش خصوصی واگذار شد بنده با این واگذاری مخالف بودم و شواهد آن در مصاحبه‌هایم در رسانه‌ها و جراید وجود دارد. در مورد ماشین‌سازی نیز از زمان خروج این تیم از مالکیت کارخانه تلاش زیادی انجام دادم تا این تیم زیر نظر بخش دولتی قرار بگیرد اما با وجود جلسات متعدد این امر محقق نشد و بخش دولتی زیر بار مالکیت نرفت.

نقش هیات فوتبال در انتصاب یک آقازاده

هیات فوتبال استان مدعی است که در امور باشگاه‌ها دخالتی ندارد اما در مورد انتصاب محمدمیثم مصائبی به عنوان مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی که از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان، مالک باشگاه ماشین‌سازی و خود شخص مصائبی اعلام شده این انتصاب با نظر هیات فوتبال انجام گرفته است، خلاف این ادعا را نشان می‌دهد. رئیس هیات فوتبال استان در پاسخ به سوال خبرنگار آناج در این خصوص توضیح داد: ما از میثم مصائبی دعوت نکردیم بلکه خود او به هیات فوتبال مراجعه کرد و خواستار کمک به ماشین‌سازی شد. ما پس از بررسی وضعیت از آقای قربانی دعوت و ایشان را مجاب کردیم تا مصائبی را به عنوان حامی قبول کند. انتخاب مدیرعامل باشگاه‌ها به هیات فوتبال ارتباطی ندارد و خارج از حیطه وظایف ماست، منتها وقتی از طرف مسئولان استان مکلف شده بودیم تا وضعیت ماشین‌سازی را تعیین تکلیف کنیم و به دنبال ادامه حیات این تیم بودیم، چاره دیگری نداشتیم.

نمی‌دانیم که خانه سرباز صلح پشتوانه مالی دارد یا خیر

ششگلانی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر از سوی خبرنگار آناج با این مضمون که «صلاحیت سازمان خانه سرباز صلح ایران برای مالکیت ماشین‌سازی بر چه اساسی تایید و چرا این واگذاری بدون شناخت از مالک جدیدانجام شده است؟»، بیان داشت: ما زمانی برای بررسی اهلیت مالک جدید نداشتیم و مجبور به واگذاری شدیم. سازمان خانه سرباز صلح ایران را اداره کل ورزش و جوانان استان معرفی کرده است و ما فقط صلاحیت این سازمان را تایید کردیم. نمی‌دانیم که این سازمان پشتوانه‌ای برای تیمداری دارد یا خیر و این احتمالا ضعف ماست. ما مالکیت ماشین‌سازی را به شرط باز کردن پنجره به سازمان خانه سرباز صلح واگذار کردیم و شرط دوم این بود که بعد از حل مشکل پنجره ۵ میلیارد نیز برای تامین مخارج ادامه فصل تضمین بدهند.

 

احساس کردیم که اگر ماشین‌سازی کجدار و مریض پیش نرود منحل می‌شود

 

وی تأکید کرد: تایید نهایی انتقال مالکیت از لحاظ فوتبالی با هیات فوتبال استان است اما از نظر کمیسیون ماده ۵ تاسیس باشگاه‌ها و پروانه فعالیت باید مورد تایید اداره ورزش و جوانان قرار بگیرد. ما در بحث مصائبی نیز فقط به این خاطر ورود کردیم که ماشین‌سازی وضعیت خطرناکی داشت و در آستانه انحلال بود. احساس کردیم که این تیم اگر کجدار و مریض پیش نرود منحل می‌شود. تلاش همه مسئولان استان ادامه فعالیت این تیم بود. اما باید واقعیت‌ها را بپذیریم و محکوم کردن یکدیگر عایدی برای ماشین‌سازی نخواهد داشت. در مصوبات استانی این مجوز صادر می‌شود که هیات فوتبال باشگاه را واگذار کند و درواقع ما در این کار تنها نقش اجرایی داریم.

 

مسئولیتی در قبال عدم تعهدات مالک جدید نداریم

 

رئیس هیات فوتبال استان در خصوص اینکه چرا مالک جدید باشگاه ماشین‌سازی به تعهدات خود در قبال حل مشکل نقل‌وانتقالات تیم تاکنون عمل نکرده است، گفت: ما از طریق دستگاه‌های زیربط موضوع عدم پایبندی مالک جدید به تعهدات را می‌توانیم پیگیری کنیم. ما برای این کار مسئولیتی نداریم چراکه مالکیت باشگاه ماشین‌سازی قبل از واگذاری در اختیار هیات فوتبال نبوده است. فقط مدعی‌العموم است که می‌تواند به این مورد به عنوان موضوع اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ورود کند.

 

وی در خاتمه اعلام کرد: قرار بود مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی تا زمان رفع مشکل پنجره نقل‌وانتقالات به کار خود در مدیریت این باشگاه ادامه دهد اما رفتار مالک جدید باعث شد تا از سمت خود کناره‌گیری کند. مصائبی سه روز قبل به هیات فوتبال استان اعلام کرد که دیگر تمایلی به ادامه حضور در این باشگاه ندارد و از این رو ما به مالک جدید اطلاع دادیم تا فردی را به عنوان سرپرست معرفی و جایگزین کنند.

 

 

//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا