اخبار

مسیریاب‌های جعلی به دنبال چی هستند؟

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فراجا به هموطنان توصیه کرد: اپلیکیشن‌های موردنیاز را از فروشگاه‌های معتبر ایرانی دریافت نموده و از دانلود کردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و گروه‌های مختلف ارائه‌شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم می‌باشد، خودداری نمایند.

علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم #سایبری_پلیس فتا اظهار کرد: امروزه دیگر نیازی نیست برای کارهای عادی به شعب بانک مراجعه کنیم، فقط کافی است #اپلیکیشن‌های_بانک مربوطه را نصب‌ کرده و کارهای بانکی خود را انجام دهیم، همچنین برای تردد در شهر، کافی است برنامه‌های مسیریاب را نصب‌کرده و از امکانات آن بهره ببریم.

وی افزود: همواره در #تعطیلات و #مسافرت‌های_نوروزی شاهد افزایش استفاده از تلفن همراه و قابلیت‌های کاربردی آن خواهیم بود، از این‌رو پیش‌بینی می‌شود، #کلاهبرداری‌هایی مرتبط با عید نوروز و یا با عناوین مشابه افزایش پیدا کند. در این میان یکی از مواردی که متأسفانه در این ایام بیش از گذشته مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار می‌گیرد، سوءاستفاده از اپلیکیشن‌های #تلفن_همراه می‌باشد که متأسفانه برخی افراد سودجو با طراحی نسخه‌هایی جعلی به دنبال کلاه‌برداری از هم‌‌وطنان می‌باشند.

رجبی با بیان اینکه معمولاً برنامه‌های #جعلی با دریافت برخی از مجوزها، امکان دسترسی به‌تمام اطلاعات ذخیره‌ شده در گوشی تلفن همراه را خواهند داشت و می‌توانند از قربانیان سوءاستفاده نمایند، گفت: #شهروندان در صورت نیاز، اپلیکیشن‌های موردنیاز را از فروشگاه‌های معتبر ایرانی دریافت نموده و از دانلود کردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و گروه‌های مختلف ارائه‌شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم می‌باشد خودداری نمایند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم #سایبری با اشاره به ماده ۷۳۴ قانون جرائم رایانه‌ای یادآور شد: در قانون جرائم رایانه‌ای برای جاعلین مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته‌ شده و این افراد باید در مقابل مقام قضایی پاسخگوی اعمال مجرمانه خود باشند.

این مقام مسؤول در انتها با آرزوی سالی همراه با توفیق و سلامتی برای هم‌وطنان خاطرنشان کرد: پلیس فتا در ایام نوروز فعالیتی شبانه‌روزی داشته و آماده پاسخگویی و ارائه خدمات و راهنمایی‌های لازم می‌باشد، از این‌رو هم‌وطنان در صورت نیاز با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir می‌توانند راهنمایی لازم را دریافت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا