اخبار

مسابقات قرآنی دانش‌آموزان همدان مجازی برگزار شد

مسابقات قرآنی دانش‌آموزان همدان مجازی برگزار شد
یوسف سعیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش پرورش از قدیمی‌ترین مسابقات قرآنی کشور است که همه ساله در مراحل مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: مرحله منطقه‌ای این مسابقات در سال تحصیلی ۹۹-۹۸،  قبل از شیوع ویروس کرونا با شرکت ۹۰ هزار تن از دانش‌آموزان و فرهنگیان این استان به صورت حضوری برگزار شد.
سعیدی عنوان کرد: در ادامه این مسابقات و در مرحله استانی، نزدیک به یک هزار تن به صورت مجازی با یکدیگر رقابت کردند که در نهایت ۷۴ دانش‌آموز و ۱۰ فرهنگی با کسب عنوان‌های برتر به مرحله کشوری راه یافتند.
وی بیان کرد: آثار برگزیدگان به دبیرخانه کشوری مسابقات ارسال می‌شود که مرحله کشوری و نهایی این دوره از مسابقات پس از بررسی در دبیرخانه کشوری و انتخاب نفرات برگزیده به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش همدان گفت: این مسابقات بدون تغییر نسبت به سال های گذشته در رشته های حفظ، تحلیل، ترتیل،تفسیر و قرائت قرآن کریم، اذان و اقامه، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشاء نماز و مداحی برگزار شد.
وی افزود: تهدید ویروس کرونا برای ما یک فرصت ایجاد کرد و باعث شد همکاران ما به یک سری توانمندی هایی دست پیدا کنند. آنها نخست در فضای مجازی محتواهای مناسب و با کیفیت تولید کردند و دوم این محتواها را در فضای مجازی برای آموزش قرار دادند.
سعیدی بااشاره به اینکه دارالقرآن ها از جمله فضاهای پرورشی هستند که در این روزها به صورت مجازی به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اظهار داشت: تابستان امسال نیز آموزش ها در ۶ سطح روخوانی، روانخوانی، ۲ سطح تجوید و چهار سطح مفاهیم به صورت مجازی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: آموزش های دارالقرآن‌ها در فضای شبکه شاد برگزار می‌شود و مخاطبان می‌توانند از این شبکه برای آموزش استفاده کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش همدان گفت: برنامه «تابستانی شاد» برای اوقات فراغت دانش آموزان در فضای مجازی شبکه شاد نیز برگزار می‌شود.
در سال تحصیلی گذشته نزدیک به ۲۸۷ هزار دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه همدان تحصیل کردند.
به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مدارس همدان در سال تحصیلی گذشته از سوم اسفند ماه تعطیل و آموزش ها به روش مجازی ارائه شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا