اخبار

مردم باید از طریقه اداره کشور مطلع باشند

گروه سیاسی: خطیب نماز جمعه تهران تاکیدکرد: عدم شفافیت در بودجه آغاز ناکارآمدی‌ها و نا ترازی‌ها است، یکی از دلایل کسری بودجه این عدم شفافیت است.

#خطیب_نماز_جمعه_تهران تاکید کرد: این یک مسؤلیت مهم است، برادران و خواهران در مجلس امروز به نقطه‌ای رسیدیم که رهبری می‌فرمایند انجام این مساله ضروری است خواهشمندیم این رهنمود را با تمام وجود به عنوان دستور العمل قطعی در #بودجه_۱۴۰۲ مورد توجه قرار دهید. همچنین در راستای تحقق سیاست‌های ملی ابلاغی برنامه هفتم توسعه از تمام ظرفیت علمی و کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون‌های تخصصی برای عبور از بودجه ریزی دستگاه محور و به سمت بودجه ریزی مبتنی بر برنامه استفاده کنید، امیدوارم روزی فرا رسد مردم و صاحب نظران بدانند هر ریال بودجه که سرمایه نظام است برای کدام هدف هزینه می‌شود و چه تاثیری بر کارایی ناظم و رشد #اقتصاد دارد. آن روز، روز جشن ملی و حرکت به سمت نظام مالی و اداری در تراز اسلامی است که با آن هنوز فاصله داریم.
#ابوترابی_فرد اضافه کرد: همچینن با الهام از بیانات رهبری به منظور شفافیت و جامعیت بودجه و پیش گیری از عدم هم ترازی در بانک‌ها و مصارف هدفمند سازی یارانه‌ها و طرح‌های محرومیت زدایی و پیشران، یارانه‌های پرداختی بابت خرید تضمینی گندم و تعهدات سالانه دولت به تامین اجتماعی را مشخص کنید باید #مردم بدانند کشور چگونه اداره می‌شود. عدم شفافیت در بودجه آغاز ناکارآمدی‌ها و نا ترازی‌ها است، یکی از دلایل کسری بودجه این عدم شفافیت است. بودجه از مهمترین مسائل کشور است مستلزم همکاری دولت و مجلس است. مسیر ثبات در اقتصاد کلان را هموار می‌سازد و موجب فراهم آمدن زمینه مهار #تورم می‌گردد. امیدوارم دولت و نمایندگان با بالاترین سطح همکاری در مسیر تحقق این هدف گام بردارند. زمینه رشد اقتصادی پرشتاب و پایدار که دغدغه اساسی رهبری است، فراهم شود.
وی ادامه داد: رهبری در نشست اخیر با فعالان اقتصادی آینده کشور را نیازمند رشد سریع و مستمر اقتصادی دانسته‌اند و با اشاره به پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت در برنامه هفتم توسعه تاکید کردند. حل مشکلات معیشتی، رشد اقتصادی را کاملا ضروری کرده است، ایشان جبران عقب ماندگی کشور در سال‌های گذشته را مرهون تلاش پی گیر و رشد مستمر اقتصادی حداقل در طول یک دهه دانسته اند. /بهارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا