اخبار

مراکز تحقیقاتی حوزه سالمندی ارتقاء می‌یابد

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید متناسب با افزایش سن افراد، مراکز تحقیقاتی و شبکه‌های مرتبط با سالمندی و حوزه‌ی تحقیقات و فناوری‌ را ارتقاء دهیم و این مهم در دستور کار برنامه‌های ما قرار دارد.

یونس پناهی روز چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه، در «کنگره سالمندی سالم» که در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت جهان با گذشت زمان به سمت پیری پیش می‌رود و در این میان حدود ۱۰ درصد جمعیت ایران را نیز جمعیت سالمندی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، این رقم در سال‌های آتی افزایش می‌یابد و نکته مهم این است که باتوجه به مسائل و مشکلات موجود، بعد از ۶۰ یا ۶۵ سالگی این توقع در فرد بوجود می‌آید که دیگر نمی‌تواند نقش موثری در فعالیت‌های اجتماعی داشته باشد.

وی افزود: بیماری‌هایی چون اختلالات قلبی و عروقی در سالمندی تشدید می‌شود و سبک زندگی بدون تحرک ، احتمال بروز سکته را تشدید می‌کند.

‌پناهی با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع سالمندی در بخش‌های آموزشی، خاطرنشان کرد: در حوزه‌ی آموزش ارتقاء تخصص‌های حیطه سالمندی نیازمند توجه ویژه است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد خدمات مطلوب حوزه سلامت ویژه سالمندان، گفت: توجه به سلامت روان نیز در دوره سالمندی نباید مورد غفلت واقع شود.

به گزارش  باش خبر وبه نقل از ایسنا، وی با اشاره بر اینکه باید تلاش کنیم تا سن شروع و عوارض پیری را به تاخیر بیندازیم، متذکر شد: بهبود کیفیت زندگی و توجه به تغذیه سالمندان می‌تواند در این رابطه بسیار تاثیرگذار باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا