اخبار

مراکز اقامتی آذربایجان‌شرقی استانداردسازی می‌شود

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صناعی دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: تمامی مراکز اقامتی استان به منظور فراهم کردن شرایط مطلوب برای گردشگران در دوران پساکرونا، استانداردسازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا بایرام زاده روز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط حاکم بر صنعت گردشگری به دنبال شیوع کرونا، افزود: این ایام فرصت مناسبی برای ارتقای کیفیت تاسیسات گردشگری به خصوص مراکز اقامتی است.

وی اظهار داشت: در روند اجرای طرح استانداردسازی واحدهای اقامتی و پذیرایی آذربایجان شرقی، تمامی امکانات و تجهیزات کمی و کیفی خدمات با استانداردهای روز جهانی تطبیق، به روزرسانی شده و گواهی کیفیت ارائه می شود.

بایرام زاده با بیان اینکه استانداردسازی هفت مرکز اقامتی آذربایجان‌شرقی طی روزهای اخیر آغاز شده است، ادامه داد: این طرح با همکاری جامعه هتل داران استان و شرکت عامل تطبیق در مراکز اقامتی مزبور در حال اجراست که امدیواریم نتایج مناسبی در پی داشته باشد.

به گفته وی طرح یاد شده شامل هتل‌های پتروشیمی، تبریز، آزادی، سارای، جهانگردی سراب، امپریال و نارنجستان جلفا را شامل می شود که پس از تطبیق با شرایط استاندارد جهانی توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گواهی کیفیت دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی و جهانی و صدها جاذبه طبیعی و فرهنگی به مانند رنگین کمانی از جاذبه های گردشگری سالانه بیش از ۵ میلیون گردشگر را جذب می کند.

در حال حاضر تعداد ۵۶ واحد هتل و هتل آپارتمان در آذربایجان شرقی فعال است.ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا