اخبار

مدیریت هوشمند می‌تواند نوآوری‌ها و ابتکارات شهر هوشمند باشد

به عنوان پروژه‌های پیچیده منحصربفرد و شناسایی تجارب و چالش‌های موفق شهرهای هوشمند پروژه‌های جدید را کارآمدتر و موثرتر اجرا کند.

یکی از چالش‌های پروژه‌های شهر هوشمند مقیاس و حوزه کاری آنها می‌باشد که برای این موضوع دو نوع پروژه را می‌توان تعریف کرد؛ پروژه‌های توسعه‌نیافته که بزرگ و طولانی مدت بوده و معمولاً از صفر شروع می‌شوند.

و پروژه‌های توسعه‌یافته که پروژه‌هایی با مقیاس کوچکتر، بطوریکه کوتاه مدت بوده و سریع اجرا می‌شوند و اغلب بر روی زیرساخت‌های موجود ساخته می‌شوند و سرمایه‌گذاران بخاطر داشتن درآمد سریع و زمان کوتاه این پروژه ها را ترجیح می‌دهند.

چالش دیگر سبک مدیریت و #مهارتهای_فنی و #اجتماعی مدیر است. به همین ترتیب، عدم آگاهی از راهکارها منجر به تصمیم‌گیرهای ضعیف و حتی در بعضی مواقع اشتباه منجر می‌شود. علاوه براین، نبود #تیم‌های_تخصصی و تحصیل کرده که می‌توانند در این پروژه‌های پیچیده و با کیفیت بالا همکاری داشته باشند از دیگر چالش‌ها و معضلات پروژه‌های شهر هوشمند به شمار می‌آید. همچنین، تعدد افراد و شرکت‌های درگیر باعث بروز اختلاف در رابطه با مسایل مالی و نحوه مدیریت پروژه ها می‌شود. در نهایت، داشتن اهداف چندگانه که با چشم انداز پروژهمخوانی ندارد می‌تواند چالش برانگیز باشد.

چالش‌های اجتماعی

پروژه‌های شهر هوشمند نیازمند درگیرکردن شهروندان و ایجاد یک درک متقابل از اهداف کلیدی، فرصتها و چالش‌ها بین تمامی مشارکت‌کنندگان پروژه شهر هوشمند است. چالش‌های عمده در نحوه انگیزه دادن و درگیرکردن شهروندان در پروژه‌ها، سنجش و اعلام ارزش ایجاد شده توسط پروژه‌های شهر هوشمند برای شهروندان، شکاف دیجیتال در شهر و تغییر رفتار و فکرشهروندان به آنچه که تفکر هوشمند نامیده می‌شود نهفته است.

عوامل موفقیت مدیریت پروژه‌های شهر هوشمند کدامند؟

بسیاری از عوامل کلی مانند فن‌آوری اطلاعات (IT) شناسایی شده اند که امکان تبدیل شدن به شهر هوشمند را فراهم می سازند، با این وجود عوامل اصلی دیگری مانند سیاست و ارکان سازمانی برای تضمین اجرای موفقیت آمیز پروژه ها باید در نظر گرفته شود.

پروژه‌های موفق به عنوان فاکتورهای قابل مشاهده از قبیل حمایت گسترده، داشتن اهداف مشخص همسو با اهداف مرتبط با خط مشی و مشکلات جاری و تولید نتایج واقعی و تاثیرات آنها ازطریق چرخه حیات پروژه تعریف می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا