مدارس هیات امنایی زنجان ارزیابی میشوند

مدارس هیات امنایی زنجان ارزیابی میشوندرضا عسگری روز یکشنبه در دوازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زنجان افزود: کیفیت بخشی آموزشی هدف اصلی در مدارس است و این موضوع باید مورد توجه دست اندرکاران امر قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در کنار مشارکت های مردمی در مدیریت مدارس، جلب اعتماد مردم از دیگر دستاوردهای مهم ارزیابی ها در مدارس هیات امنایی است در این میان، نگاه به این نوع مدارس باید در جهت ارتقای سطح آموزشی و پرورشی باشد و به جای نگاه مادی گرایانه، رویکرد ارزشی اعمال شود.
این مسؤول در ادامه با اشاره به اینکه همراهی عموم موجب شد تا استان در روزهای نخست شیوع بیماری عملکرد خوبی در کنترل آن داشته باشد، ادامه داد: امروز با افزایش تعداد بیماران مبتلا باید مردم بیش از پیش پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و آگاهی بخشی و تبلیغ آموزشهای همگانی و شهروندی نیز در این راستا انجام می گیرد.
رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان زنجان تاکید کرد: اگر بهترین امکانات مهیا شود، اما فرهنگ و گفتمان آن حاکم نشود، موفقیتی هم حاصل نخواهد شد.
وی اظهار داشت: محدویت های اتخاذ شده تا کشف واکسن و داروی ضد کرونا هم به همین منظور است و بر این مبنا، باید به طور جد از تجمعات، تردد غیرضرور، دید و بازدیدها و مهمانی ها اجتناب کرد تا بتوان بایاری همه مردم بر این بیماری غلبه کرد.عسگری، همچنین با اشاره به نبود و کمبود مدارس در شهرک های اقماری، خواستار تشکیل جلسه ای با حضور مجمع خیرین، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز استان و مسئولین تعاونی مسکن شد و از پیگیری ها و برخوردهای لازم با فعالیت های غیرمجاز آموزشگاه های علمی آزاد، زبان خارجه و پیش دبستانی ها خبر داد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان و دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان زنجان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته از مصوبات جلسه قبل شورا در خصوص تعیین تکلیف مدارس جدید هیات امنایی و تعیین ضوابط آیین نامه مالی مدارس هیات امنایی گفت: تعیین نرخ هزینه های خدمات آموزشی و پرورشی مدارس هیات امنایی، بزرگسالان و نمونه دولتی و فوق برنامه مدارس استعدادهای درخشان از موضوعاتی است که باید تصمیمات لازم اتخاذ شود.حمید حاتمی با تأکید بر به کمبود فضای آموزشی در شهرک های اقماری، افزود: در این شرایط که محدودیت هایی برای فعالیت های مختلف در نظر گرفته شده است، باید سازو کارهایی جهت نظارت بر آموزشگاه های علمی آزاد و زبان خارجه و پیش دبستانی هایی که فعالیت غیرمجاز دارند، در نظر گرفته شود.