اخبار

محموله دام قاچاق در مهاباد کشف شد

محموله دام قاچاق در مهاباد کشف شدسرهنگ برزو تجاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق احشام و دام زنده و سلب تحرک از قاچاقچیان، ماموران این انتظامی در سه‌راهی “دارلک” به ۲ دستگاه کامیون و وانت نیسان مشکوک شده و آنها را متوقف کردند.
وی اظهار داشت: در بازرسی از این ۲ خودرو، ۱۰۱ راس گوسفند قاچاق که فاقد مدارک قانونی و مجوز دامپزشکی و در حال انتقال به خارج از استان بودند، کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی مهاباد با بیان اینکه متهمان قصد خروج احشام به خارج از کشور را داشتند، اضافه کرد: در این زمینه ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و دام‌های قاچاق با هماهنگی مقام قضایی تحویل اداره دامپزشکی این شهرستان شد.
سرهنگ تجاری افزود: قاچاق دام با توجه به ممنوعیت عرضه دام زنده از آذربایجان‌غربی از خطوط قرمز ستاد مبارزه با قاچاق کالا در این شهرستان محسوب می‌شود و نهادهای مسوول در این زمینه سخت‌گیری و با متخلفان به شدت برخورد می‌کند.
وی اظهار داشت: شهروندان می‌توانند درصورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.
مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.
آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های درگیر با معضل قاچاق کالا و ارز در کشور به‌شمار می‌رود و سالانه هزاران پرونده قاچاق در تعزیرات حکومتی این استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا