اخبار

محصولات تراکتور ایران به ۲۵ کشور صادر می شود

این صادرات به رغم تحریم ها و محدودیت ها محقق شده و سعی این گروه بر این است تا بخشی از مشکلات اقتصادی را با ارز آوری برطرف کند.

مصطفی وحیدزاده عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر دستگاه تراکتور فرسوده سالانه ۱۱ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت مصرف می کند، گفت: این درحالی است که تراکتور نو با فرض یک هزار ساعت کار در سال، ۹ هزار لیتر گازوییل مصرف می کند که ۲۷۰۰ لیتر کمتر از تراکتورهای فرسوده است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر ۶۰۰ هزار دستگاه تراکتور در مزارع کشور فعال است که از این تعداد حدود ۵۰ درصد فرسوده بوده و بالای ۱۳ سال عمر دارند.
وی ادامه داد: اگر میزان سوخت اضافی مصرفی را در تعداد تراکتورهای فرسوده ضرب کنیم رقم بسیار بالا و قابل توجهی به دست می آید که حدود ۱۰ هزار همت می شود.
وحیدزاده گفت: با این رقم می توان ۵۰ هزار دستگاه تراکتور به طور رایگان در اختیار کشاورزان قرار داد که همکاری دولت، بهینه سازی مصرف سوخت و جهاد کشاورزی در این زمینه الزامی است.

افزایش ۳۰ درصدی صادرات تراکتور

مدیر عامل گروه تراکتورسازی ایران با بیان اینکه این گروه امسال در میان گروه های بزرگ خودرویی به عنوان صادرکننده نمونه ملی انتخاب شد، افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۵۵۰ دستگاه به ارزش ۳۲ میلیون دلار به کشورهای مختلف صادرات کردیم و در ۶ ماهه نخست امسال نیز یکهزار و ۵۰۰ دستگاه به ارزش ۲۲ میلیون دلار صادرات اتفاق افتاد که ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
وحیدزاده گفت: قیمت تراکتورهای صادراتی حداقل ۷۰ تا ۱۰۰ درصد بیشتر از قیمت داخلی است.

سود کمتر و عدم تحمیل هزینه اضافی به کشاورزان راهبرد اصلی تراکتورسازی است
مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، گفت: روی خطی حرکت می کنیم که ضرر نکنیم و کشاورز هم متحمل هزینه اضافی نشود.
وحیدزاده افزود: ۸۵ درصد قیمت محصول تمام شده مربوط به مواد اولیه و قطعات و ۱۵ درصد سایر هزینه هاست و گروه سعی کرده به رغم مجوز برای افزایش قیمت ۱۷ درصدی، تنها ۱۱ درصد افزایش قیمت داشته است.
وی بیان کرد: سعی کرده ایم این اختلاف را از محل افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها پر کنیم و پوشش دهیم اما قیمت ماشین آلات هر روز بالا می رود و سود ۱۰درصدی در اقتصاد توجیه ندارد./ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا