اخبار

مجوز عقد قرارداد واگذاری ساخت بزرگراه تبریز – شبستر صادر شد

ابوالقاسم سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بزرگراه در نوع خود منحصر بفرد بوده چراکه ۱۰۰ درصد پروژه با سرمایه بخش خصوصی اجرا می شود و با بهره برداری از آن فاصله زمانی بین تبریز تا شبستر ۱۵ دقیقه کاهش می یابد.

وی اظهار کرد: اجرای این پروژه نقش بسزایی در توسعه منطقه شمالغرب تبریز تا محدوده شبستر خواهد گذاشت و موجب شکل گیری فعالیت های جنبی در اطراف آن می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: سرمایه گذار این پروژه بعد از اجرا،  بهره برداری و برداشت اصل و سود سرمایه گذاری، پروژه را تحویل دولت خواهد داد.

سلطانی ادامه داد: هیات وزیران به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و با هدف کاهش هزینه های سوخت در کشور، کاهش حجم ترافیک در مسیر تبریز – شبستر و ارتقای ایمنی محور یاد شده، به استناد ماده واحده قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و شهرسازی از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور، مجوز انعقاد قرارداد واگذاری احداث این پروژه را صادر کرد.

وی یادآوری کرد: مطابق این تصمیم، وزارت راه و شهرسازی مجاز است با حفظ مالکیت دولت برای احداث بزرگراه تبریز – شبستر به طول حدود ۴۲ کیلومتر با برآورد تقریبی سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال نسبت به انعقاد قرارداد واگذاری با «شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شبستر» اقدام کند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: براین اساس، شرکت طرف قرارداد عهده دار تامین ۱۰۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این پروژه، تأسیسات جانبی خاص آن تا شروع مرحله بهره‌برداری و تسویه حساب کامل هزینه ها خواهد بود.

سلطانی افزود: پیش‌بینی اولیه دوره واگذاری وفق گزارش هزینه – درآمد اولیه مورد تایید وزارت راه معادل ۲۳ سال مشتمل بر سه‌ سال دوره مطالعه و احداث و ۲۰ سال دوره بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسوولیت نگهداری و بهره‌برداری از تاسیسات جانبی پروژه در دوران واگذاری بر عهده شرکت طرف قرارداد است، اظهار کرد: نرخ سود سرمایه‌گذاری شرکت طرف قرارداد در دوران احداث و بهره‌برداری معادل نرخ سود سپرده یکساله بانک های دولتی (ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) به علاوه سه درصد در زمان انعقاد قرارداد انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: وزارت راه موظف است در قرارداد واگذاری منعقده، نحوه استیفای حقوق دولت را در صورت خودداری و یا ناتوانی شرکت طرف قرارداد در اجرای مفاد قرارداد پیش‌بینی کند.

سلطانی، ادامه داد: با اجرای این طرح زیرساختی و عمرانی خیرساز، طی مسیر تبریز تا شبستر ۲۳ کیلومتر از ۶۵ کیلومتر کنونی این مسیر کوتاهتر می شود.

ابوالقاسم سلطانی افزود: این بزرگراه در نوع خود منحصر بفرد بوده چراکه ۱۰۰ درصد پروژه با سرمایه بخش خصوصی اجرا می شود و با بهره برداری از آن فاصله زمانی بین تبریز تا شبستر ۱۵ دقیقه کاهش می یابد.

 

وی اظهار کرد: اجرای این پروژه نقش بسزایی در توسعه منطقه شمالغرب تبریز تا محدوده شبستر خواهد گذاشت و موجب شکل گیری فعالیت های جنبی در اطراف آن می شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: سرمایه گذار این پروژه بعد از اجرا، بهره برداری و برداشت اصل و سود سرمایه گذاری، پروژه را تحویل دولت خواهد داد.

 

سلطانی ادامه داد: هیات وزیران به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و با هدف کاهش هزینه های سوخت در کشور، کاهش حجم ترافیک در مسیر تبریز – شبستر و ارتقای ایمنی محور یاد شده، به استناد ماده واحده قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و شهرسازی از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور، مجوز انعقاد قرارداد واگذاری احداث این پروژه را صادر کرد.

 

وی یادآوری کرد: مطابق این تصمیم، وزارت راه و شهرسازی مجاز است با حفظ مالکیت دولت برای احداث بزرگراه تبریز – شبستر به طول حدود ۴۲ کیلومتر با برآورد تقریبی سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال نسبت به انعقاد قرارداد واگذاری با «شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شبستر» اقدام کند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: براین اساس، شرکت طرف قرارداد عهده دار تامین ۱۰۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این پروژه، تأسیسات جانبی خاص آن تا شروع مرحله بهره‌برداری و تسویه حساب کامل هزینه ها خواهد بود.

 

سلطانی افزود: پیش‌بینی اولیه دوره واگذاری وفق گزارش هزینه – درآمد اولیه مورد تایید وزارت راه معادل ۲۳ سال مشتمل بر سه‌ سال دوره مطالعه و احداث و ۲۰ سال دوره بهره‌برداری خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مسوولیت نگهداری و بهره‌برداری از تاسیسات جانبی پروژه در دوران واگذاری بر عهده شرکت طرف قرارداد است، اظهار کرد: نرخ سود سرمایه‌گذاری شرکت طرف قرارداد در دوران احداث و بهره‌برداری معادل نرخ سود سپرده یکساله بانک های دولتی (ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) به علاوه سه درصد در زمان انعقاد قرارداد انجام می شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: وزارت راه موظف است در قرارداد واگذاری منعقده، نحوه استیفای حقوق دولت را در صورت خودداری و یا ناتوانی شرکت طرف قرارداد در اجرای مفاد قرارداد پیش‌بینی کند.

 

سلطانی، ادامه داد: با اجرای این طرح زیرساختی و عمرانی خیرساز، طی مسیر تبریز تا شبستر ۲۳ کیلومتر از ۶۵ کیلومتر کنونی این مسیر کوتاهتر می شود.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا