اخبار

مجوز تاسیس صندوق پژوهش در صنعت دفاعی و ۲ نهاد دیگر تصویب شد

به گزارش روز چهارشنبه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری، این کارگروه با اعطای مجوز تاسیس صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی استان کهگیلویه و بویراحمد، خواجه نصیر و صنعت دفاعی موافقت کرد.

پنجاه و چهارمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری به ریاست غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دبیری  علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و با حضور تمامی اعضا در محل صندوق نوآوری به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

در ابتدای این جلسه تغییر ساختار صندوق پژوهش و فناوری توسعه همکاری‌های بین‌المللی فناورانه ایرانیان که پیش از این با گزارش نظارتی دبیرخانه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری به حالت تعلیق و لغو مجوز درآمده بود مورد بحث و برسی اعضا قرار گرفت و تغییر کامل سهامداران این صندوق و نام آن به توسعه ماشین‌سازی تصویب شد.  

تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد
با تصویب اعضای کارگروه، مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شد. این صندوق با سرمایه ثبتی ۳۰ میلیارد ریال و با مشارکت ۴۹ درصدی بازیگران اصلی علم و فناوری استان شامل پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، دانشگاه یاسوج و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به عنوان بخش دولتی و مشارکت ۵۱ درصدی بخش خصوصی تاسیس شده است.

صدور مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت دفاعی
در ادامه صدور مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت دفاعی با سرمایه ثبتی ۵۰۰ میلیارد ریال مورد بررسی اعضا قرار گرفت و به تصویب رسید. ۴۹ درصد از سهام این صندوق را بخش دولتی و ۵۱ درصد دیگر را بخش خصوصی تشکیل داده ‌است.

 اعطای مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی خواجه نصیر
در این جلسه درخواست مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی خواجه نصیر با سرمایه ثبتی ۱۰۰ میلیارد ریال مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد. دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان سهامدار بخش دولتی در مجموع ۳۴ درصد سهام صندوق و بخش خصوصی ۶۶ درصد از سهام این صندوق را تشکیل می دهند.

تغییرات سهامداری صندوق‌های پژوهش و فناوری ارس، خراسان جنوبی و مواد پیشرفته و انرژی 
در ادامه جلسه با تغییرات سهامداری صندوق‌های پژوهش و فناوری ارس، خراسان جنوبی، مواد پیشرفته و انرژی و تمدید مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر موافقت شد.

تصویب الزام حداقل سرمایه تادیه شده صندوق‌های پژوهش و فناوری 
همچنین در این جلسه پس از گزارش آماری وضعیت سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری، اعضای کارگروه با مصوبه الزام حداقل سرمایه تادیه شده برای صندوق‌ها موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه صندوق‌های پژوهش و فناوری استان تهران با سرمایه تادیه شده کمتر از ۱۰۰ میلیارد ریال، سایر استان‌ها با سرمایه تادیه شده کمتر از ۵۰ میلیارد ریال و صندوق‌های استان‌های کمتر توسعه یافته با سرمایه تادیه شده کمتر از ۳۰ میلیارد ریال موظف شدند تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰ سرمایه خود به میزان حداقل سرمایه فوق، افزایش دهند.

///ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا