اخبار

متضرر اصلی محدودیت اینترنت کیست؟

بیش از سه ماه از اعمال محدودیت برای دو پلت‌فرم‌ خارجی می‌گذرد؛ در این مدت، بارها به مشکلات و ضررهای ناشی از محدودیت دسترسی به اینترنت برای کسب و کارهای مجازی اشاره شده و اخیرا اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت هم اعلام کردند در این مدت خسارت دیده‌اند و حتی طبق برخی برآوردها خطر ورشکستگی برخی از آن‌ها را تهدید می‌کند

بیش از سه ماه از اعمال محدودیت برای دو پلت‌فرم‌ خارجی می‌گذرد؛ در این مدت، بارها به مشکلات و ضررهای ناشی از محدودیت دسترسی به اینترنت برای کسب و کارهای مجازی اشاره شده و اخیرا اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت هم اعلام کردند در این مدت خسارت دیده‌اند و حتی طبق برخی برآوردها خطر ورشکستگی برخی از آن‌ها را تهدید می‌کند.

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایسنا، طی روزهای گذشته نامه‌هایی باسربرگ و امضای مدیران برخی اپراتورهای #تلفن_همراه که از کاهش درآمدشان در مدت زمان اعمال محدودیت اینترنت حکایت داشت، در فضای منتشر شد. در هر کدام از این نامه‌ها مدیرعامل شرکت‌ها اعلام کرده‌اند به واسطه شرایط ایجاد شده در چند ماه اخیر با کاهش درآمد رو به رو شده‌اند.

ضرر ۱۰ میلیارد تومانی شرکت مبین نت

به عنوان نمونه در نامه‌ منتسب به شرکت #ارتباطات مبین‌نت به تاریخ ۲۳ مهرماه امسال است، مدیر عامل این شرکت به رئیس سابق سازمان مقررات و ارتباطات #رادیویی اعلام کرده است که به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در شبکه‌های اینترنت کشور، این شرکت در اثر افت شدید ترافیک #دیتا که حدود ۳۰ درصد می شود، متحمل ضرر و زیان ۲۵ درصد درآمدی در حد ۱۰ میلیارد تومان در ماه شده است.

طبق این نامه، حسین طهرانی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور درخواست کرده رهنمودهای لازم در زمینه چگونگی جبران ضرر و زیان های گفته شده ارائه شود.
کاهش بیش از ۴۰ درصدی درآمد شرکت شاتل

در نامه دیگری که منتسب به شرکت شاتل مربوط است گفته شده حوادث اخیر در کشور و به دنبال آن ایجاد محدودیت‌های گسترده در دسترسی کاربران به شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان ها و بسیاری از وب سایت‌ها و آدرس‌های اینترنتی تأثیر بسیار جدی بر مصرف پهنای باند و درآمد شرکت رایتل داشته است.

طبق گفته مدیر عامل شرکت شاتل، میزان پهنای باند اینترنت این شرکت بیش از ۶۰ درصد و درآمدها بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است. البته به جز هزینه‌های مستقیم پهنای باند هزینه های دیگر این شرکت که حدود ۸۰ درصد هزینه‌ها را شامل می‌شود، همچنان ثابت مانده یا با تورم کشور رو به افزایش است.

احمد نخجوانی همچنین در این نامه تأکید کرده است این شرایط بحرانی تحت هیچ شرایطی قابل تحمل نیست و باید برای این بحران چاره ای اندیشیده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا