اخبار

لاوروف: گفت‌وگوهای فعالانه بین ایران و روسیه همچنان ادامه دارد

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: گفت‌وگوهای ایران و روسیه فعالانه رو به جلوست و در زمینه‌های گوناگون ادامه دارد.

وزاری خارجه ایران و روسیه در آغاز دیدار خود بر ادامه همکاری های مشترک تاکید کردند.

سرگئی لاوروف در این دیدار با تبریک آغاز ماه رمضان و خوشامد به وزیر خارجه کشورمان گفت: روابط و تبادل دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، تجاری، سرمایه گذاری، اقتصادی و اجرای پروژه های کلیدی افزایش پیدا کرده ست.

وی ابراز  امیدواری کرد که #مذاکرات دو طرف ثمربخش خواهد بود.

حسین #امیرعبداللهیان نیز با بیان این که در گام نهایی امضای معاهده همکاری های مشترک دو کشور ایران و #روسیه قرار داریم، گفت: بررسی‌ها روی معاهده راهبردی بلندمدت همکاری‌های دو کشور در روسیه نهایی شده و #ایران آن را مورد بررسی قرار داده است.

وی افزود: امیدوارم کمتر از یک ماه آینده ویرایش نهایی آن را #وزارت_امور_خارجه ایران انجام دهد و مایلم تاکید کنم که در گام نهایی امضاء #معاهده همکاری های مشترک دو کشور قرار داریم.

وی تاکید کرد: مناسبات ایران و روسیه در مسیر صحیح خود رو به جلو و پیشرفت است.

حسین امیر عبدالهیان بیان کرد که هیئت‌های عالی‌رتبه دو طرف در سطوح مختلف و موضوعات متنوع در حال تبادل نظر و روسای جمهور دو کشور در تماس مستمر با یکدیگر هستند.

وزیر امور خارجه ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: امیدوارم همکاری های ما در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به خوبی تداوم یابد.

بر اساس این گزارش، حسین امیرعبداللهیان که سه شنبه شب وارد مسکو شد صبح چهارشنبه با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و رایزنی کرد.

امیرعبداللهیان در بدو ورود به فرودگاه مسکو در پاسخ به ایسنا اعلام کرد که موضوع برجام یکی از محورهای گفت وگوهایش با لاوروف خواهد بود. /ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا