اخبار

قِرخ اِدِ مورد شهر بازی وسایلِهِ پُلُمپ اُولِه

استاندار فارس با اشاره به اینکه استانداردها در مصالح ساختمانی که از بازار مناسبی هم برخوردار است، باید رعایت بشود، گفت: استان فارس یک سرزمین حادثه‌خیز است و اگر استانداردها رعایت شود تبعات منفی حادثه‌ها کمتر می‌شود.

عنایت‌الله رحیمی عصر امروز در جلسه شورای استاندارد استان فارس با اشاره به اینکه در عرضه کالا و خدمات چند مولفه را همیشه مدنظر است که ربط نزدیک با استاندارد دارد، اظهار داشت: قیمت، کیفیت و کمیت از جمله این مولفه‌ها است که هم در عرضه و تقاضا و هم فضای رقابت اثرگذار هستند.
وی با بیان اینکه اگر این مولفه‌های کلان اقتصادی را ربط دهیم به استاندارد شاید توفیق بیشتری داشته باشیم، گفت: در یک جامعه‌ای که قشر متوسط به بالا کیفیت بسیار مهم است و حاضرند برای این کیفیت بهتر قیمت بیشتری پرداخت کنند ولی در یک مجموعه‌ای که قشر رو به پایین هستند شاید کمیت بیشتر از کیفیت مهم باشد و قیمت ارزانتر مطلوبتر باشد.
رحیمی با تاکید بر رعایت استانداردهای بازار هدف افزود: برایند کلی تولید ما باید کیفیت باشد و برندسازی بشود تا در دنیا اسم خودش را به عنوان کالای مرغوب ایرانی مطرح کند.
استاندار فارس با بیان اینکه علاوه بر استانداردهای اجباری باید در همه امور هم نکات مربوط به استاندارد رعایت شود، بیان کرد: هم استانداردهای اجباری داریم و هم تشویقی و هم نشان حلال که باید در زمینه نشان حلال در کشورهای دنیا برترین باشیم.
وی با بیان اینکه بعضی از تولیدکنندگان ما شرایط گرفتن نشان حلال را دارند که می‌توانند این نشان را کسب کنند تا بازار اقتصادی بهتری داشته باشند، عنوان کرد: در زمینه نشان حلال می‌توانیم به عنوان یکی از کشورهایی باشیم که بیشترین درآمد را از این نشان کسب کنیم.
رحیمی با اشاره به محصولات گواهی شده و ارگانیک تصریح کرد: باید جهاد کشاورزی و شهرداری کمک کند چون به نظر می‌رسد که فرایندها ناقص است و به آن شکلی که لازم بود عملیاتی شود، محقق نشده است.
وی با بیان اینکه در استفاده از ظرفیت‌ها باید از همه توان بهره برد، گفت: باید به گونه‌ای رفتار شود که نیاز به سرمایه‌گذار جدید نداشته باشیم و دانشگاه علوم پزشکی نیز در زمینه گرفتن مجوز کمک بیشتری کند.
استانداردها در مصالح ساختمانی رعایت شود؛ ۴۷ مورد وسایل بازی در استان فارس پلمب شد
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا