اخبار

قوه قضاییه با آمران و عاملان توهین به رییس‌جمهوری برخورد کند

ناصر بهمنی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توهین به رییس‌جمهوری در ایامی رخ داد که در حال گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر بودیم.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی برای ما نور و روشنایی آورده و باید در رفتار، کردار، اعمال و همه لایه‌های درونی و بیرونی جامعه به خصوص افرادی که خود را دلبسته انقلاب می‌دانند، اثر گذاشته باشد.
این جامعه شناس گفت: از طرفی نیز دین مبین اسلام به ما درس زندگی داده و فرمایش‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز برای ما  فصل الخطاب است اما شاهد بودیم توهین به رییس‌جمهوری درست یک هفته پس از توصیه رهبری بر لزوم رعایت اخلاق اسلامی و پرهیز از بداخلاقی‌ها در جامعه رخ داد.
بهمنی افزود: یک هفته قبل از دهه مبارک فجر نیز در مجلس شورای اسلامی که باید سخن مردم گفته شود، شاهد پرخاش و توهین به رییس‌جمهوری بودیم و به همین دلیل هم رهبر معظم انقلاب همگان را به رعایت اخلاق اسلامی دعوت کردند.
وی ادامه داد: براساس اطلاعات بدست آمده موتورسواران توهین کننده به رییس‌جمهوری در مراسم ۲۲ بهمن در یکی از شهرهای کشور، افراد شناخته شده و وابسته به تشکیلات مشخص شده هستند.
وی اضافه کرد: تشکیلاتی که مردم برای آن احترام قایل هستند و اعضای آن در گذشته جان خود را برای کشور دادند و از زندگی مادی و معنوی خود گذشتند، امروز برخی اعضای آن در روز جشن ملی و فجر ایران به رییس‌جمهوری توهین می‌کنند که بسیار ناپسند است.
بهمنی بیان کرد: در مقطعی قرار داریم که می‌خواهیم با دنیا سر سخن باز کنیم و باید اتحاد و همبستگی خود را نشان دهیم تا در گفتمان پیش‌رو از یک وزانت اجتماعی و وجاهت عمومی برخوردار باشیم اما در این شرایط شاهد آن هستیم که نفر دوم کشور مورد اهانت قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: به نظر می‌آید توهین به رییس‌جمهوری در مراسم ۲۲ بهمن در یکی از شهرهای کشور مدیریت شده باشد و این قابل قبول نیست.
این جامعه شناس با بیان اینکه پدیده‌های اجتماعی سیال هستند و محدود به یک طیف و فرد خاص نمی‌شوند، گفت: اگر مشوق پدیده شوم اجتماعی باشیم، این پدیده محدود به یک فرد و طیف خاص نمی‌شود بلکه به دیگر لایه‌های جامعه می‌رسد.
بهمنی افزود: به عنوان مثال در ماجرای دی‌ماه ۱۳۹۶ افرادی مردم را به تخریب دولت تشویق کردند و به خیابان کشاندند اما مشاهده کردند تخریب‌ها تنها به سمت دولت نبود و از خط قرمزهای نظام عبور شد.
وی ادامه داد: اگر برخورد لازم در این زمینه صورت نگیرد در آینده نیز شاهد توهین به سایر بخش‌های نظام خواهیم بود و بدآموزی بدی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در کلیپی که در فضای مجازی از راهپیمایی موتوری و خودرویی روز ۲۲ بهمن امسال در اصفهان منتشر شد در حالی که مجری مراسم تقاضای شعار مرگ بر آمریکا و اسراییل می‌کند راکبان تعدادی از موتورسیکلت‌ها علیه رییس جمهوری شعار می‌دهند.
 

///ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا