اخبار

قطع شدن گاز بیش از هزار ویلا در آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: به منظور تأمین پایدار گاز مشترکین خانگی، گاز بیش از ۱۰۰۰ ویلای خالی از سکنه قطع شده است

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: به منظور تأمین پایدار گاز مشترکین خانگی، گاز بیش از ۱۰۰۰ ویلای خالی از سکنه قطع شده است

نادر کمالی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به زنگ هشدار #افت_فشار و #قطع_گاز در چند استان کشور و به منظور کاهش مصارف غیرضروری، گاز ویلاهای خالی از سکنه قطع می شود.

وی اظهار داشت: حذف مصارف غیرضروری از مهم ترین اقدامات موثر در ذخیره سازی #گاز برای مصارف #گرمایشی مردم می باشد.

کمالی ضمن درخواست از مردم برای مشارکت و همراهی در مدیریت مصرف تاکید کرد: از مردم فهیم استان درخواست می شود با شرکت در پویش هر خانه یک اتاق گرم و حذف مصارف غیرضروری سهمی مهم در ادای مسئولیت های اجتماعی خود در قبال همنوعانشان داشته باشند.

کاهش یک درجه دمای اتاق، 6 درصد #مصرف_گاز را کاهش می دهد

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی همچنین تأکید کرد: کاهش یک درجه دمای اتاق برابر با کاهش ۶ درصدی مصرف گاز و نقش بسیار مهمّی در مدیریت مصرف گاز دارد.

کمالی گفت: ناترازی تولید و مصرف گاز در کشور و شیوه نادرست مصرف گاز در بخش خانگی، برخی از استان های کشور را با بحران و افت فشار گازمواجه ساخته است.

وی با اشاره به متصل بودن خطوط شبکه گاز به صورت سراسری در کشورادامه داد: مصرف بی رویه، عموم مشترکین گاز در کشور را تحت تأثیر قرار داده و با افت فشار مواجه می سازد از این رو با نگاهی معقول در مدیریت مصرف گاز طبیعی تلاش کنیم.

کمالی اظهار داشت: هم اکنون ۶۶ درصد گاز توزیعی استان به بخش خانگی اختصاص یافته و این درحالی است که برای تأمین نیاز گرمایشی مردم، مصارف گاز اکثر بخش های زیرساختی تولیدی و صنعتی محدود شده و صرفاً ۱۵ درصد به این بخش اختصاص یافته است.

وی با اشاره به پیش قدمی و همراهی همیشگی مردم استان در رعایت حال همنوعان و همیاری مسؤولان در تأمین رفاه و آسایش هم استانی های عزیز افزود: خوشبختانه در سایه همراهی مردم استان شاهد روند نزولی در مصرف گاز هستیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان خاطرنشان کرد: استفاده از لباس‌های گرم و مناسب در منزل، بستن دریچه کانال‌های کولر با پوشش‌های ضخیم و مناسب، عایق‌بندی و سرویس‌های دوره‌ای موتورخانه‌ها، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق های بلااستفاده، رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه، توجه ویژه به اجاق گاز و تناسب ظروف و شعله که یکی از مهم ترین دلایل اتلاف انرژی در خانه می باشد، از راهکارهایی است که فرهنگ مصرف بهینه را در خانواده نهادینه می سازد.//فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا