اخبار

قرارگاه پرتوی پدافند غیرعامل خداآفرین تشکیل شد

فرماندار خداآفرین از تشکیل قرارگاه پرتوی پدافند غیرعامل در این شهرستان خبرداد و گفت: این اقدام در راستای سیاست‌های کلی پدافند غیرعامل و به منظور صیانت از مردم و مصون‌سازی زیرساخت‌های صورت گرفت.

علی امیری راد روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی پدافند غیرعامل شهرستان با موضوع قرارگاه پرتوی و هسته ای، افزود: تشکیل این قرارگاه با توجه به فاصله ۱۱۰ کیلومتری خداآفرین با نیروگاه هسته ای ارمنستان و برای آمادگی در مقابله با تهدیدات احتمالی هسته ای ضروری بود.

وی، پایش تهدیدها و بالابردن سطح آمادگی دستگاه ها در مواجهه با حوادث پرتوی و ارتقای آستانه مقاومت مردم از طریق آموزش را از اهداف تشکیل این قرارگاه عنوان کرد.

امیری راد با بیان اینکه این قرارگاه شامل ۱۰ کارگروه تخصصی است، از برنامه ریزی برای برگزاری تمرین رزمایش پدافند غیرعامل پرتوی در این شهرستان خبر داد.

مدیرکل پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در شرایط عادی، پیشرفت تکنولوژی و شهر نشینی را یکی از دلایل پیچیدگی تهدیدهای امروز نام برد و گفت: امروز تمامی تهدیدها به صورت ترکیبی و مردم محور است بنابراین باید بتوانیم قدرت دفاعی و مقاومت و تاب آوری مردم را دربرابر تهدیدات را به صورت عملی افزایش دهیم.

محمدباقر آقایی با اشاره به اینکه قرارگاه پدافند غیرعامل پرتوی استان با اولویت شهرستان های مرزی تشکیل یافته است هدف از تشکیل این قرارگاه را رصد و پایش تهدیدات پرتوی در منطقه با نصب سیستم های پایش و شناسایی مراکز خطر زای پرتوی عنوان کرد.

وی داشتن آمادگی لازم برای دفاع، برنامه ریزی و آموزش و تمرین و ممارست را سه مولفه لازم برای بازدارندگی و ایجاد ثبات در پدافند غیرعامل عنوان کرد.

شهرستان مرزی خداآفرین با ۳۵ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در حاشیه رودخانه ارس واقع شده است. ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا