اخبار

قاچاق کالا ضربه مهلکی بر اقتصاد کشور است

قاچاق کالا ضربه مهلکی بر اقتصاد کشور استامین رفیعی روز شنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برخورد با قاچاق کالا گفت: در اوضاع و شرایطی که در کنار تحریم های دشمنان، با ویروس کرونا درگیر هستیم و تمهیداتی جهت افزایش تولید، رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال صورت می گیرد، قاچاق کالا ضربه مهلکی بر اقتصاد کشور وارد می کند، لذا باید همه مسئولین تا حد توان و بر حسب وظیفه کمک کنند تا با پدیده شوم قاچاق کالا مقابله شود.
وی همچنین با تأکید بر لزوم ساماندهی و شناسایی اموال و کالاهای قاچاق در هر نقطه ای از شهرستان افزود: یکی از محورهایی که طی روزهای آتی باید مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد، بحث قاچاق گندم و آرد است که بایستی در خرید این کالای استراتژیک دقت شود تا هیچ سوءاستفاده ای صورت نگیرد.
رفیعی در ادامه سخنان خود مسئولین اداره صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد نسبت به شناسایی انبارهای احتکار سیمان در سطح شهرستان که طی روزهای اخیر باعث گرانی آن شده است، اقدام نمایند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بناب نیز در این جلسه با اشاره به حذف ارز دولتی برای واردات برخی کالاهای مورد نیاز از جمله برنج گفت: این امر باعث شده تا برنج هندی ۱۰ کیلویی که تا دیروز حدود ۱۲۰ هزار تومان بود به ۱۶۰ هزار تومان افزایش یابد.
حبیب خانبابایی افزود: در بازرسی از انبار مصالح فروشان، مغازه فردی که سیمان را هر کیسه ۳۰ هزار تومان به مردم عرضه می کرد، شناسایی و محل آن را پلمپ کردیم.
وی با انتقاد از عدم همکاری اتاق اصناف برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در امر بازرسی از بازار اظهار کرد: در این خصوص شدیداً با کمبود نیرو مواجه هستیم و تنها با ۴ نفر بازرس امکان نظارت بر بازار در حوزه های مختلف را نداریم.
وی از فرماندار شهرستان خواست نسبت به تأمین حداقل ۲ نفر بازرس جهت همکاری با این اداره اقدام شود.
رئیس اداره صمت شهرستان بناب همچنین از تمامی ادارات و ارگان ها برای کنترل بازار و قاچاق کالا تقاضای کمک کرد و گفت: مردم و ادارات با شماره ۱۲۴ در شناسایی متخلفین بازار و قاچاق کالا ما را یاری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا