اخبار

فعالیت‌ پژوهشی دانشگاه علمی‌کاربردی آذربایجان‌شرقی سه برابر شد

فرزان قالیچی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برگزاری استارتاپ و کارگاه های مختلف، پژوهش در زمینه های مختلف طوری که امسال یکی از دانشجویان این دانشگاه به عنوان پژوهشگر نمونه آذربایجان شرقی معرفی شد در واقع امسال دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی پرچمدار فعالیت های پژوهشی استان لقب گرفته است. 
وی افزود: استقرار ۱۳ واحد فن آور با رویکرد پژو هشی و آموزشی، ۹۰۰ نفر ساعت مشاوره مجازی اشتغال و توسعه کارآفرینی و پژوهش در کلینیک اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه از جمله اقدامات دانشگاه جامع در آذربایجان شرقی است. 
قالیچی ادامه داد: هشت واحد نوآور نیز در این دانشگاه مستقر شدند که برنامه ریزی کرده ایم که از بطن واحدهای نوآور شرکت های نوبنیان متولد شود و امسال تاکنون ۹۰۰ ساعت روز آموزش در برخی رشته های خاص نیز انجام شده است. 
 رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: بیشتر فارغ التحصیلان این دانشگاه چون با کار و مهارت آموزی در دانشگاه عجین می شوند بر این اساس کمترین میزان بیکاری را دارند.
وی اظهار کرد: به علت کاهش دانشجو و افزایش مراکز آمایش آموزش عالی از طرف وزارتخانه در مراکز و رشته های مختلف تحصیلی انجام شده و از تعداد مراکز در کل کشور کاسته شد در آذربایجان شرقی نیز در ادامه موضوع کیفی سازی تدوین برنامه پنج ساله برای واحد استانی در دست تدوین است. 
به گزارش ایرنا، دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی اکنون پنج هزار و ۴۰۲ دانشجو در ۲۱ مرکز دانشگاهی دارد که ۱۶ مرکز در تبریز و بقیه در شهرستان های جلفا، شبستر، بناب، مراغه و تیکمه داش فعالیت می کنند. 

/ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا